5 SEO probléma

Egy újabb listát készítettünk, melyben bemutatjuk nektek, hogy melyek azok a problémák, melyekkel napi szinten meg kell küzdenünk, és melyek azok a nehézségek, melyen egy nagyon is nyüzsgő piacon ki kellene tűnnünk a nagyon is élénk versenytársak közül. Ezek a SEO problémák nem csupán a keresőmarketing ügynökségekre vonatkoznak, hanem olyan magánszemélyekre is, akik belekóstoltak ugyan a SEO-ba de nem igazán láttak még belőle konkrét eredményeket. Nem is gondolnátok, hogy hányan vannak ezzel így. A recept egyébként, mint mindenben itt is nagyon egyszerű: tudj többet, tudj jobbat, tudj újabbat. 

Mint minden versenypályán a leginkább a keresőoptimalizálásban is a legjobban az innovációkkal lehet kitűnni a sokaságból és a szignifikáns újdonságok által lehet igazán nagyot alkotni. 

A versenytársak tömegéből kitűnni és a Google élmezőnybe kerülni nagyon időigényes és frusztráló folyamat. Elég pár helyet lecsúszni és elnémul a telefon. Nem jönnek e-mailek. Az online megrendelések a tizedére esnek vissza. 

Miért pont a Google? 

Nos, alighanem azért, mert kétségtelen, hogy a legtöbb ember ezt a keresőt használja, másrészről a különféle ötleteit az emberek egy ismeretlen kontent megkeresésére a Google keresőbe való beírás alapján listázzák maguknak, és a saját kulcsszavaikat használva böngésznek a neten. Ez eddig elég magától értetődő, hiszen a lényeg elviekben pontosan ez lenne, vagy nem?

Honnan születnek viszont ezek a rangsorok?


Minden egyes keresőmotor úgynevezett „spidereket” azaz keresőrobotokat küld ki különféle kifejezésekre. Ezek a kifejezések gyakoriságukat és relevanciájukat tekintve jelennek meg a keresési találatok között parasztosan szólva. A rendszert ott tudjuk befolyásolni – és itt kezdődik a SEO önmagában – hogy saját kulcsszavakat adunk meg, melyekre a keresőbe begépelt kulcsszavakat keresve mi is bejöhetünk. Pontosabban ez a cél.

Sokszor hallom, hogy a SEO valamiféle sötét praktikának van beállítva, amivel a Google rendszereit, algoritmusait próbáljuk meghackelni. Pedig ha közelebbről vizsgáljuk ezt a kérdést, magunktól is könnyen rájöhetünk, hogy erről szó sincs.

A te célpiacodnak HÁROMNEGYEDE kattint az első 5 találatra és a kattintások csupán negyedén osztozik az összes többi honlap. A végén aztán természetesen a hatalmas sikerélmény és óriási bevétel a jutalmad, amikor a weboldalad a Google első helyére kerül. Hogyan kerülhetsz az élmezőnybe viszont anélkül, hogy felemésztenéd idődet, pénzedet és energiádat a keresőoptimalizálással? Megszületett a forradalmi megoldás: „sikerdíjas keresőoptimalizálás”. 

A keresőoptimalizálás 5 fő problémája azonban kétségtelen nehézségeket okoz:

  1. Konkurencia

Akárhogy is szépítjük ezt, messzire nem jutunk, vele sajnos ki kell mondani, sokan vagyunk. Az iskolában is megtanítják a gyerekeknek, hogyan kell etikusan versengeni egymással, hát tanuljuk meg ezt az alapvetést az élet más területein is. Sajnos az életünk egy hatalmas versenyről szól, a legnagyobb verseny pedig mind között a keresőoptimalizálás. A versenytársak nyomulása miatt a helyezés fel-le ugrál. Nagyon frusztráló, amikor mindent megteszel, de ennek ellenére nem tudsz az élmezőnybe kerülni. Sokan elveszítik a reményt és elcsüggedve elkönyvelik, hogy weboldalukat sosem látják a Google első helyén. Tartsatok ki, van megoldás. A megoldás pedig mi vagyunk! 

  •  Profit visszaesés

Sajnos a legérzékletesebben a profit rohamos visszaesésében nyilvánul meg a bármiféle üzleti kudarc, mely a keresőoptimalizáláshoz köthető. Legtöbbször nem is igazán értjük, hogy miért pang ennyire az üzletünk, míg meg nem láttuk, hogy bizony elég rendesen visszaestünk. Lássuk be, a legtöbb cég nem tart belsős SEO szakembereket, viszont elég néhány helyet esni a keresőben, és elnémul a telefon. Egyszerűen képtelenség folyamatosan a mutatókat bámulni kismillió kulcsszóra. Amikor rohamosan esik az online megrendelés, akkor meg persze aggódhatsz a bevételek és egyben a saját jövőd miatt. 

  •  Belső ellentmondások

Nagyon sok ellentmondásos stratégia található meg a versenytársak között. Rengeteg SEO képzés ad el egyértelműen használhatatlan és sokszor ellentmondásos stratégiákat. Ezek sokszor csak a szabadúszók számára okoznak problémát, vagy a hozzá nem értők számára fejtörést, ám cégek is hajlamosak ebbe beleszaladni. Egyetlen hibás SEO technika miatt a helyezés hirtelen drámaian zuhanhat. A hiba javításáig hosszú hónapokra eleshetsz a jól megérdemelt bevételtől. Rosszabb esetben sosem láthatod viszont weboldaladat a Google keresőben. 

  • Pénz

A legtöbben főleg kis hazánkban nem igazán szeretnek fizetni bizonyos szolgáltatásokért. Mi sajnos kismillió ezermester hazája vagyunk, akik minden megpróbálnak megjavítani és mindent megpróbálunk kikerülni. Mindenki szereti az olcsó és hatékony megoldásokat. Ezért sokan kipróbáltak különféle SEO csomagokat. Azonban sokszor ablakon kidobott pénznek bizonyul. Újabb csalódás és kudarcélmény éri, ami gyakran elveszi a kedvét a folytatástól. 

  • Idő

Minden időbe telik. Manapság a pénz mellett az idő a legfontosabb befektetési tényező. Minden jobb SEO honlapon olvasni, hogy minőségi tartalom és erős linkek kellenek – de kinek van erre ideje? A magánélet, a cég, a család vagy a hobbi lesz az áldozata annak, hogy keresőoptimalizálásra fordítsa felbecsülhetetlen értékű idejét? Ráadásul, aki szabadúszó SEO-zással foglalkozik nem is feltétlenül látja át, miként kell minőségi kontentet kreálni, azt meg pláne nem, hogy milyen kulcsszavakra. 

A versenytársak tömegéből kitűnni és az élmezőnybe kerülni nagyon időigényes és frusztráló folyamat. Sokan ismerik már a SEO alapelveit és rengetegen alkalmazzák. Az ügyes konkurensek megelőzhetnek, és gyakran elképzelésed sincs, hogy miért. Nagyon nyomasztó az érzés, hogy mindent megteszel az élmezőnybe jutásért és mégsem éred el a vágyaidat. A helyezés fel-le ugrál, de nem tudhatod ennek az okát. Ugye milyen felkavaró, amikor tényleg mindent megpróbálsz, de ennek nincs tartós eredménye? 

Mi tudjuk, mitől működik igazán a keresőoptimalizálás. Mi mindent megadunk ahhoz, hogy a lehető legelőkelőbb helyen listázzon téged a Google. Nálunk igényesen megírt kontentet, jól kutatott kulcsszavakat és elegendő ráfordított időt és szakértelmet találsz. Ne habozz, jelentkezz a sikerdíjas keresőoptimalizálás csomagunkra most! 

Fordulj hozzánk bizalommal! 

A SEO legyen veled!