Ebben a cikkben egy kicsit visszalépünk a gyökerekhez. Aki eddig tisztában volt azzal, hogy mivel foglalkozunk, esetleg blogunk gyakori olvasója volt, az tudhatja, hogy sokadik cikket tesszük közzé a keresőoptimalizálás témakörben. Sokak számára ismerős lehet a két általunk kínált SEO opció, mely közül az egyik a prémium sikerdíjas, a másik pedig a havidíjas keresőoptimalizálás. A tartalomról sokat beszéltünk, az viszont még nem került mélyebb ismertetésre, hogy mik a keresőoptimalizálás technikai alapjai.

Mi teszi tehát a sikeres keresőoptimalizálást?

Igényes tartalom, és jól megkonstruált PR és marketing tervek. Nem viccelek! Hozz létre magadnak marketing terveket, ahol egy dokumentumon belül egy havi lebontásban helyet adsz mindannak a külső és belső SEO fogásnak, amely az oldaladat előkelő helyre emeli a keresési listában. 

Tartsd magad ehhez a listához, és ne feledd, mindig legyen igényes kontented!

Nézzük meg, hogyan épül fel egy jól összerakott technikai SEO!

 

  1. A weboldal sebessége

Még az olyan weboldalak is, mint az Amazon, felfedezték, hogy az oldal betöltési ideje minden századmásodpercben az értékesítés egy százalékos csökkenéséhez vezetett. Az év elején Brian Dean kijelentette, hogy az oldal betöltési sebessége – az oldal tartalmának teljes megjelenítéséhez szükséges idő – szerepel az első tíz SEO rangsorolási tényezőben. Ezt mind egy olyan esettanulmányában írta le, amely több mint egymillió Google keresési eredmény elemzéséből áll.

Összességében ódákat lehetne zengni a weboldalak keresési sebességéről, de úgy vélem ez egy mindenki számára nyilvánvaló optimális tényező a böngészések során.  Dióhéjban a gyorsabb weboldal mindig jobb.

De frissítsük kicsit memóriánkat az alapok felidézésével. Hogyan javíthatjuk a webhely betöltési sebességét és a felhasználói élményt? – A sebesség növelésével!

 

  1. Mobil barátság

A mobil SEO a második elem, és ugyanolyan fontos, mint a weboldal sebessége.

2015 áprilisában, amikor a Google számos szakértő által felvetette az „Mobilegeddon” nevű algoritmus-frissítést. Az Armageddonból származó Mobilegeddon hatalmas hatást gyakorolt a Google által a keresési eredményekben található weboldalak rangsorolására. Szó szerint véget ért az asztali korszak, és elindította a mobilkeresés új korszakát.

Ettől a naptól kezdve a mobilbarátok kulcsfontosságú szerepet játszottak a mobilkeresésben, különösen a helyi eredményeknél.

Tehát, ha még nem tudod, hogy a webhely mobil-barát, vagy nem – próbáld ki azonnal a Google mobilbarát teszteszközének használatával, és nézd meg, hogy mennyit kell optimalizálnod.

 

  1. A webhely felépítése

A technikai SEO szuper fontos eleme a hozzáértő webhely architektúra kialakítása, amely szintén SEO-barát. Röviden ez azt jelenti, hogy a következetesen kialakított weboldal és annak felépítése sokkal egyszerűbben böngészhető tartalmakhoz vezethet. Ez ugyanúgy vonatkozik asztali és mobil böngészésre is, ami tovább fokozza esetenként azt a hatást, hogy a weboldal egy hiteles forrástól származó, megbízható webhely.

  1. Strukturált adatok jelölése

A technikai SEO másik eleme a strukturált adattöredékek. Nyilvánvaló, hogy a Google azonosíthatja az erőforrás típusát a tartalom és az oldal optimalizálásával, de a gazdag részleteket a következő szintre emeli, és segít a keresőmotorok számára! Mik azok az adat töredékek? A keresési eredményekben adattöredékeket láthatsz, amikor egy adott lekérdezést írsz be. Kérdezzük meg például a keresőmotort: Hogyan készítsünk ricotta sajttortát, vagy írjunk csak annyit, hogy ricotta sajttorta. Ezután látni fogod a keresési eredményeket a gyönyörű, gazdag részletekkel együtt. Az adattöredékek a csillagozástól a vélemények számáig terjedő információkat nyújthatnak. Jobb esetben még akár a sajttorta elkészítési ideje és a kalóriák száma is rendelkezésre áll.

  1. Duplikált Kontent

A technikai SEO a weboldal hibáira és azok elkerülésére is utal. A duplikált tartalom komoly technikai probléma, ami sok problémát okozhat. Légy tisztában ezzel!

Ha több háttérismeretet szeretnél kapni, emlékeztetnélek az első Panda algoritmus-frissítésre 2011-ben. Az első Panda frissítés alacsony minőségű tartalmat és a tartalmi problémákat célzott. A Google folyamatosan ellenőrzi az internetes erőforrások minőségét, és nem habozik büntetni a spammer webhelyeket.

Maradj a tartalmi problémák megoldásánál. Ellenőrizd webhelyed, hogy észleld a problémákat a Google Kereső konzol használatával. 

 

Milyen tartalmi elemek teszik a jó tartalmi SEO-t?

  • Technikai kiválóság

A kód minősége mindig legyen a legkiválóbb.

Ellenőrizd, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy a weboldal a legmegfelelőbben működjön. A WordPress egy SEO-barát platform, és a szabad Yoast SEO plugin gondoskodik a legtöbb fennmaradó technikai SEO kihívásról, anélkül, hogy észrevennéd. Tehát, ha a WordPress-t használod és a Yoast SEO-t is konfiguráltad, akkor az általad használt webhelyen található SEO legtöbb technikai aspektusa rendben van. 

  • Szuper tartalom

 Miért látogatják meg az embereket a weboldalad? Valószínűleg azért, mert olyan információkat tartalmaz, amelyeket keresnek. Ezért kiváló tartalmat kell írni. A Google keresőmotorjai olvassák el a szöveget és mindig a weboldal tartalma alapján kerül rangsorolásra. Ez a tartalom a megfelelő kulcsszavakról ismerszik fel, valamint arról, hogy tájékoztató jellegű és könnyen olvasható. 

  • Hibátlan UX 

A harmadik és az utolsó pillér a felhasználói élmény tervezése. A felhasználóknak meg kell érteniük a weboldalad. Meg kell tudniuk találni azt, amit keresnek a böngészés közben. Tudniuk kell, hogy hová kattintsanak, és hogyan navigálhatnak a weboldaladon. És gyorsnak kell lennie! Egy szépen kialakított weboldal elsődleges fontosságú a felhasználói élmény tervezésében! A másik nagyon fontos dolog, hogy az oldal irányítsa a figyelmet és tudja hosszú ideig fenntartani.