A linképítés, mint SEO folyamat

Azt már nagyon jól ismerhetjük, hogy mi is az a keresőoptimalizálás, azaz SEO. Talán egyesek már próbálkoztak is azzal, hogy a YoastSEO applikáció használatával minden egyes aspektusából optimálissá tegyék szövegüket a keresőmotorok számára. És te? Te is sok időt és energiát raktál a keresőoptimalizálásba?

Ha a válaszod igen, akkor jó helyen jársz. Mi képesek vagyunk segíteni abban, hogy tartósan jó eredményeket érj el keresőoptimalizálásban. Ez a cikk azonban egy kevésbé tárgyalt, de annál fontosabb SEO elemről fog szólni, melyet úgy hívunk, hogy linképítés.

Mit képes kivédeni a linképítés?

  • folyamatos monitoringot
  • szakmai presztízs vesztést
  • hivatkozási rendszert épít
  • hivatkozási rangsort ad a keresőmotoroknak

Sokat próbálkoztál azzal, hogyan lehetne tartósan az élbolyba kerülni? Hiszen a bevétel nagyságát komolyan meghatározza az elért helyezés. Az első helyen folyamatosan csörög a telefon, érkeznek az online megrendelések. Elég pár helyet lecsúszni és elnémul a telefon. A megrendelések tizedére esnek vissza. Eleshetsz a jól megérdemelt bevételtől csak azért, mert néhány konkurens beelőzött. Esetleg elrontottál valamit? Sajnos keresőoptimalizálás témában nagyon ellentmondásos tippek és tanácsok vannak még mindig. Lehet, hogy egy meggondolatlan SEO tanácsot megfogadva elúsztak a bevételek? Szeretne mindenki költséghatékonyan javítani a helyezésen. Sokan kipróbáltak különféle linképítő csomagokat. Azonban ennek az eredménye kétséges és gyakran csak ablakon kidobott pénz.

Minden jobb keresőoptimalizálás honlapon olvasni, hogy a minőségi tartalommal és erős linképítéssel lehet az első helyre kerülni. De kinek van erre ideje? A hétköznapi teendők elárasztják és elveszik minden időnket. Vajon neked van napi 3-4 órád keresőoptimalizálással foglalkozni? A minőségi tartalomépítés, a tartalmi hibák javítása és a linképítésnek rettentően sok adminisztrációs feladattal járnak. Felemészti minden idődet. Honnan fogsz elvenni időt, amit keresőoptimalizálásra fordíthatsz? Sokszor a magánélet rovására megy a keresőoptimalizálás. A céges teendők, mint vevőszerzés, kiszolgálás, árubeszerzés, alkalmazottak, adózás és még számtalan feladat már így is többszörösen túlterhelhet. Egy felmérés szerint az átlagos vezető 4,2 ember feladatát látja el egyetlen nap alatt.

Hatalmas sikerélmény és óriási bevétel a jutalmad, amikor weboldalad a Google első helyére kerül

1000-ből 471 ember közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra a Google keresőt használja. Ezek az emberek a keresőben gyűjtik össze a vásárláshoz szükséges információkat. Még akkor is, ha nem is az interneten akarnak vásárolni. Egy szimpatikus céget keresnek, akitől vagy interneten keresztül, vagy személyes megkeresés útján rendelnek. Sikeres keresőoptimalizálás után ezek a potenciális vevők a te honlapodat keresik fel.

 

1000-ből 471 ember fogja eldönteni a Google-ben találtak alapján, hogy hol fog vásárolni. Bármilyen merész álmai vannak, sokkal gyorsabban elérheti, ha weboldala tartósan a Google első helyére kerül. Teljesen mindegy, hogy online megrendelés, telefonos vagy személyes beszélgetés után vásárolnak nálad – a leendő vevőid 47,1 százaléka a Google-ben kezdi a vásárlást. El tudod képzelni, micsoda óriási vagyon, hírnév és elismerés vár rád, amikor naponta több ezer fizetőképes vevő közül először a te honlapoddal találkozik a Google keresőben?

 

Milyen nélkülözhetetlen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy weboldalad esélyes legyen a Google első helyére?

A keresőoptimalizálás nem bonyolult, azonban rettentően időigényes feladat. A Google rangsorolás alapja a kiváló minőségű tartalom. De nem elég egy jó cikket írni. Az oldal szakszerű HTML forráskódjáról is gondoskodni kell, hogy a keresőmotor megértse, miről szól az adott oldal. A kiváló minőségű tartalom a rangsorolási algoritmus számára azt jelenti, hogy a kulcsszavak és a szemantikus kifejezések megfelelő arányban szerepelnek a weboldal fontos HTML elemeiben – és a webhely többi aloldalán.

Kevesen tudják, de vannak ún. szemantikus kifejezések. Ez azt jelenti, hogy vannak a kulcsszóhoz szorosan tartozó kifejezések – amelyek más, általános témára nem igazán jellemzőek. Ha valaki „tarhonyás lecsó”-ról ír egy jó cikket, a cikkben szerepelni fognak olyan szavak mint „főzés” vagy „magyar ételek” vagy éppen „gasztronómia”.

Amikor a látogatók egy nagyon jó cikket találnak, örömmel osztják meg a hasznos tapasztalatokat weboldalon, blogon, vagy közösségi médián keresztül. Ezért egy jó cikkre számos értékes link hivatkozik. Minél több és jobb minőségű link hivatkozik egy weboldalra, annál hitelesebb és megbízhatóbb forrás az adott témában. Ezt a folyamatot lehet gyorsítani etikus linképítési technikákkal. A Google is megerősítette, hogy a keresőoptimalizálás sikerének legalább felét a linkek mennyisége és minősége adja.

A linképítés nem azt jelenti, hogy szétlinkelsz egy teljesítmény nélküli, mindenféle professzionalitást nélkülöző kontentet különböző közösségi média platformokon. Az első dolog, ami általában az embereknek eszébe jut a linképítésről az sajnos ez. Egy-két magát dörzsöltnek gondoló vén róka a mai napig próbál úgy megélni, hogy valós teljesítmény nincs mögötte. Linkfarmokon helyeznek el linkeket, saját linkhálózatokat építenek, de találkozni olyanokkal is, akik közösségi média linképítést értékesítenek. Ennek természetesen van egy olyan módja is, ahol tematikus külső webhelyeken helyeztetsz el linkeket, ami akár a social mediát is magában foglalja. Ezek egyébként mind-mind eredményes trükkök.

Szeretnél velünk linkeket építeni? Hiteles vagy és úgy gondolod jók a tartalmaid? Fordulj hozzánk bizalommal!

Mindezek tükrében most azt fogjuk vizsgálni, hogy egy jól felépített off-page SEO projekt, hogyan, és milyen technikákkal lesz képes befolyásolni oldalaink láthatóságát és későbbi helyezéseit. Erre az alábbi technikákat fogjuk használni.

  • anchor szöveg (horgonyszöveg)
  • hivatkozó oldal spam faktora
  • a linkek számának növekedési üteme
  • hivatkozó domainek száma
  • hivatkozó domainek és oldalak hitelessége
  • a backlinkek (külső oldalról származó hivatkozások) száma

Szeretnéd, hogy felkészült szakmai brigádunk téged is ellásson tapasztalataiból származó hasznos segítséggel? Szeretnéd, hogy te is tartósan az elsők közt legyél bomba jó linkekkel magad mögött? Szeretnél hiteles maradni és gyakran hivatkozott?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk neked elérni mindezt!

A SEO legyen veled!