Az online figyelem és a keresőoptimalizálás

Megpróbáltál mindent? Már fejed tetejére is álltál, de a látogatók mégsem olyan ütemben érkeznek, mint szeretnéd? Már próbáltál különböző közösségi média oldalakon linkelgetni, már vásároltál magadnak like-okat és megosztásokat, de még mindig nem az igazi a dolog? Akkor ez a cikk neked íródott! Egy kisebb betekintést engedvén munkánk elvi alapjaiba ebben a cikkben a keresőoptimalizálásról és az online figyelemről fogunk beszélni.

Vessük tehát bele magunkat a miértekbe, és egyelőre még csak elméletben építsünk fel együtt egy ütőképes stratégiát annak érdekében, hogy minél többen olvassanak téged.

Honnan jönnek a látogatók?

Akár hiszed, akár nem, a látogatód egy ugyanolyan átlagos ember, mint te. Reggel ugyanúgy felkel, rápillant az okostelefonjára, hogy mi történt a világban (nem érdekelvén, hogy mennyire WC-re kell mennie) ezután a húgyhólyagja egyre erősebb sürgetésére valószínűleg felkel, elmegy a mosdóba, és talán még oda is viszi magával a telefont. Fürdés közben a telójáról szól a kedvenc zenéje, és reggelizés közben valami vicces videót néz, vagy híreket olvas. Munka közben, vagy a suliban minden adandó alkalommal a social media világába réved és irdatlan kockulással zárja a napot. Erre Elon Musk azt mondta, hogy a telefon tulajdonképpen nem más, mint az emberi lények egyfajta kiterjesztése.

Nehéz megcélozni egy ilyen embertömeget?

Ha még nem jöttél volna rá magadtól is, igazán egyszerű, ha ismered a tartalomfogyasztási szokásait. Ezen szokások tükrében a legfontosabb dolog az, hogy ne önmagadból indulj ki, hanem mindenki másból, akik nem te vagy. 

Hogyan fogyaszt tartalmat egy átlagos nyárspolgár?

Ha még nem jöttél volna rá magadtól is, igazán egyszerű, ha ismered a tartalomfogyasztási szokásait. Ezen szokások tükrében a legfontosabb dolog az, hogy ne önmagadból indulj ki, hanem mindenki másból, akik nem te vagy. 

  • Virális kontentekből (felrobbant az internet valami eget rengető alpáriságtól)
  • Influencerektől (a kedvenc bloggerektől olvasol valamit)
  • Közösségi megosztásokból (Pistike a szomszédból megosztotta véletlenül odanyomtam)
  • Perszonális kapcsolatokból (a haverod küld egy hülye videót)
  • Böngésző keresésből (Mi is volt a neve annak a dalnak: Búzadara?)

A fogyasztási szokásokat képzeld egy piramisba, aminek az alapja a hosszú, tartós és örökzöld posztok, a teteje pedig a szezonális, könnyen felejthető marhaságok. A böngésző keresés áll legalul, míg a virális kontent a legtetején. A virális kontent alatt áll a közösségi megosztás. Maximum pár napig ad érvényt a posztoknak, de akkor sok embert elér. A perszonális kontaktokból érkező kontent egy sokkal stabilabb kontent, hiszen bármikor visszakeresheted, és általában gyakran posztolt idénybejegyzéseket osztanak meg a haverok. A közösségi posztoktól valószínűleg többször kattintasz rá, de kevesebben kattintják. Az influencer poszt már jóval erősebb, mint bármi más. Bármikor megtalálod, igényes kontent, valószínűleg előkelő helyen található a keresőkben és valószínűleg újra visszatévedsz hozzá.

 

Itt érkezünk el a böngészésekhez, ami a legstabilabb és legsokrétűbb közönséget vonzza a posztokhoz. Javaslom, hogy a piramis legalsó szegmensére koncentráljunk, hiszen influencerré nem két nap alatt válsz, de a SEO-t hamarabb meg tudod tanulni.

Mi a titka a jó SEO-zásnak?

Bár sokan keresik a kincsek kincsét, az egy mindent felülíró technikát, valójában nincsenek nagy fortélyok vagy varázs trükkök, viszont annál több és kitartóbb tanulást igényel. Kitartó, kemény és sokszor meglehetősen pepecs munkára van szükség, ami a pontosság érdekében elengedhetetlen. És pont ez a keresőoptimalizálás legnagyobb rákfenéje, mert a SEO ugyebár egy tonna különféle készséget megkövetel. A technikai és analitikai képességek mellett atommód kreatívnak is kell lenni és tudni kell rugalmasan átlátni a különféle keresői trendek változásait.

 

Hogyan SEO-zzak a Google-ben?

Azt ugye részben már érintettük, hogy miért éppen a Google-re érdemes fókuszálunk, mivel egy falusi háztartásbelinek, egy egyetemistának, vagy akár egy nagy managernek is valószínűleg ez a keresője. Ami azt illeti a keresők között világszinten a Google a legdominánsabb szereplő: a keresések kb. 91%-a Google-ben történik. Ahhoz azonban, hogy releváns képet kapjunk a Google SEO-zás előnyeiről nem árt górcső alá venni egy-két egyéb keresőt is.

 

Említettem már például, hogy sajnos még a mai világban is vannak országok, ahol a Google korlátozva van. Ezen kívül vannak még érvek, hogy a Google helyett miért használnak az emberek más, kevésbé ismert böngészőket. Itt is vannak például azok a felhasználók, akik próbálják magukat már-már paranoiás módon elrejteni a különféle kormányügynökségek elől, és ezért Proxy IP-k miriádjait telepítik, ők és más Privacy Freak-ek szeretik például a DuckDuckGo-t, vagy éppen a Darkweb szerelmesei a Tor böngészőt használni.

 

A legnagyobb kottazűrt a piacon kétség kívül az okozza, hogy a klasszikus keresőoptimalizálás mellett még sok új terület jelent meg az évek során, amelyek mondhatni határterületeknek tekinthetőek, de érdemes velük tisztában lenni. Ilyen például a YouTube SEO vagy épp a Shopify, vagy az Amazon SEO.

 

Hogyan épül fel a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás nem egy természetes dolog, nem egy égből pottyant furcsa, érthetetlen valami. Mi, emberek hoztuk létre, és mint minden ilyen, nem csalhatatlan. Az összes online marketinghez kötődő területen nagyon sok a mozaikszó, amit napi szinten használunk. A legfontosabbakkal természetesen érdemes itt is tisztában tenni. Ez a pár fontosabb mozaikszó segíthet nekünk abban, hogy rendszer szinten jobban meg tudjuk érteni a keresőoptimalizálást.

 

Hogyan SEO-zzak a Google-ben?

Röviden három féle irány létezik. Technikai, tartalmi és linképítés. Te mind a hármat használni akarod ahhoz, hogy jó eredményeket érj el. A különbség abban áll, hogy mindhárom önmagában is egy tudományágként ismeretes.

A Technikai SEO lényege, hogy megad minden olyan technikai hátteret a webhely számára (pl. minden böngészőn gyorsan és flexibilisen működjön, és gyorsan töltsön be) ami döntő módon befolyásolja azt, hogy egy weboldal hogyan képes megjelenni. Ez az alap úgymond, főleg webfejlesztői szemszögből fontos.

A Tartalom SEO már nagyon szorosan kapcsolódik a tartalommarketinghez. Nagyon jó kulcsszavakkal, nagyon igényes posztokkal és nagyon jól megmunkált marketing stratégiával kell dolgozni. Ide nem csak a kulcsszavazáshoz kell érteni, de szükség van jó pár olyan külső készségre is, mint például jó szövegalkotási készség, innovatív készségek és trendfelismerő tehetség, valamint analitikai szkillek.

A harmadik irányzat az Off-page SEO, azaz a linképítés. Ennek a lényege, hogy növeljük azokat a külső hivatkozásokat, amely webhelyünkre mutat, azaz hozzunk létre direkt, vagy indirekt linkeket az oldalunkhoz, egy külső webhelyen, vagy akár social media oldalon. Összességében e három irányzat áll rendelkezésre keresőoptimalizálás szempontjából, melyeken belül trükkök végtelen permutációját használhatjuk arra, hogy szép eredményeket, és még előkelőbb helyezéseket érjünk el.

Érdekel, hogyan tudod ezeket az információkat a saját üzletedre személyre szabni? Ne habozz, keress minket bizalommal!

A SEO legyen veled!