A havidíjas keresőoptimalizálást már elég részletesen megismertük. Havonta egy bizonyos összegért cserébe egy SEO cég kijelölt szakembere foglalkozik kliensével. A havidíjas keresőoptimalizálás a honlap tulajdonosa és a SEO-szakember szoros együttműködését jelenti. Hasonló az edző és a versenyző együttműködéséhez, ami bizalmat és kitartást igényel. A különbség annyi, hogy a távokat együtt futjuk le és a tempót te határozod meg, ám az én léptékemben haladunk.

Egy nagyon törékeny rendszerként is tekinthetünk rá, ahol a szakmai és laikus oldal feszül egymásnak annak érdekében, hogy egy kölcsönösen előnyös eredmény születhessen. Minél sikeresebb a SEO-zás, annál gyorsabban képes eredményeket produkálni az oldal, és annál elégedettebb a kliens.

 

Mi a célja a havidíjas keresőoptimalizálásnak?

A havidíjas keresőoptimalizálás célja, hogy a honlap a keresőben hónapról hónapra emelkedjen az előre egyeztetett és megcélzott kulcsszavakra, és a kitűzött időtáv végére elérje a közösen megcélzott helyezést. Olyan tehát ez, mint egy kereső coaching. Fontos, hogy a célkitűzés reális legyen. Minden piac más, egyes piacokon könnyebb, máshol nehezebb a verseny. Az együttműködés kezdetén ezt közösen felmérjük. A felmérésünk eszközeiként értendő egy piackutatás, valamint a legerősebb versenytársak analizálása, hogy bizonyos elemeket átvéve, vagy javítva tudjunk megjelenni a piacon. 

 

Hogyan dolgozunk közösen?

A célok és feladatok közös meghatározása után kezdődik a közös munka, amelyben szorosan együttműködünk. Egy olyan kapcsolatot alakítunk ki, ahol közösen lépdelünk előre a siker érdekében, és egy kommunikációs csatornán keresztül bármikor elérhetőek leszünk egymás számára. Egy utazás indul el, melynek különböző állomásait sikeresen kell, hogy együtt abszolváljunk. Fontos tehát a kommunikáció és a „kémia”.

 

Milyen állomásokon megyünk keresztül?

  • Kulcsszókutatás 

Az együttműködés elején készítek neked egy átfogó, legalább 150 szavas kulcsszólistát, és ennek alapján veled közösen elkészítem a weboldal tartalom-stratégiáját, a fontos gyűjtőoldalakat, és azt, hogy milyen szövegeknek és milyen ütemterv szerint kell elkészülnie, megjelennie.

  • Versenytárselemzés

Együttműködésünk elején egyszeri alkalommal, ahogyan már azt említettem versenytárs-elemzést készítünk. Ennek alapján felmérjük a konkurencia linkprofilját, erősségeit és gyengeségeit, valamint feltérképezzük, milyen keresőoptimalizálási lehetőségeket hagytak üresen, amelyek könnyedén kihasználhatók számunkra. Az ellenfél erejét az ellenfél ellen fordítjuk, mint a harcművészetekben.

  • SEO szövegírás a kulcsszóterv alapján

A szövegeket neked kell előkészíteni, hiszen a szakmádhoz te értesz. Ennek alapján én vállalom a végleges szöveg elkészítését és feltöltését a honlapra, valamint minden SEO beállítás elvégzését. Induló honlapoknál az első hónapban minél több cikket írunk. Egy induló weboldalnak ugyanis legalább 15-20 írásra szüksége van ahhoz, hogy a Google komolyan vegye. Eleinte főleg olyan kulcsszavakra írunk szöveget, amelyekre kevés keresés megy, és a konkurenseid nem foglalkoznak vele. Ezekkel hamarabb lehet megjelenni, mint ha azonnal a nagy versennyel övezett kulcsszavakra kezdenél dolgozni. És ezek stabilabb eredményt is hoznak.

Linképítés: ez az egyik leginkább félreértett SEO terület, ahol sokan még ma is a linkek vásárlásától várják az eredményt. Erről lebeszéllek, és konkrét segítséget adok neked abban, hogy honnan és milyen témában szerezz linkeket. Minimális mértékben használjuk a linkkatalógusokat, elsősorban vendégposztokból és szakmai kapcsolatokből szerzünk linkeket. Ebben konkrét segítséget adok, vagyis megmondom neked, hogy XY honlap tulajdonosával vedd fel a kapcsolatot, és ajánld fel neki, hogy XYZ témában írnál neki cikket. Ezeket a cikkeket ugyanazon szabályok szerint készítjük el, mint amelyek a te honlapodra is vonatkoznak.

Átnézem a honlap minden elemét, amelyek akadályozhatják a Google-t abban, hogy értse a weboldaladat, például a főoldali kulcsszavakat, az oldal html strukturáját, az oldalsávot és a láblécet, fényképeket stb. Ha WordPress honlapod van, akkor a módosításokat is elvégzem neked.

SEO címeket és Meta leírásokat elemzem és szükség esetén módosítom az összeset. Ezek segítenek abban, hogy ha előre kerülsz a keresőben, akkor kattintsanak is az olvasók.

Beállítom és folyamatosan nyomon követem a Google Elemzések és a Google Webmester eszközök által adott információkat, hibaüzeneteket, hogy az esetleges hibák ne akadályozzák a honlapodat a Google-beli jó szereplésben. Továbbá, külső szoftverek segítségével elemzem a versenytársaid weboldalait, hogy még több információt szerezzünk arról, hogyan juthatsz előre minél hamarabb.

Mennyibe kerül?

Általában a piaci trendeket elemezve azt kell, hogy mondjam, hogy harminc ezer forinttól a határ a csillagos ég. Kérsz egy árajánlatot, elmondod, hogy mit is szeretnél, elmondod, hogy hogyan akarod elérni és mi segítünk neked megvalósítani.

Az árképzés függ:

-a konzultációk mennyiségétől

-a jártasság szintjétől

-a projekt megvalósíthatóságától

-a befektetendő idő megtérülésétől

Ha egy oldal nem igényel sok extra munkát, és konzultációt sem, valamint a szakembereink keze nincs benne teljesen megkötve, akkor az ár olcsóbb, amennyiben bonyolult, hosszan megtérülő és sok konzultációt igénylő projekt, mely kellően sokrétű, akkor az picit zsebbe nyúlósabb. 

Konzultáció – Sokaknál nem adott ekkora szabadság a SEO-zás kapcsán. Mi van akkor, ha önállóan fejlesztd a SEO-dat, de elakadtál? Mi van, ha egy szakmai választ vársz egy szakmai kérdésedre? Mi van, ha kérdésed van a honlapoddal kapcsolatban, hogy mit csinálj, mit ne csinálj, hogyan csinálj? Konzultációt biztosítunk számodra, ahol ellátunk mindenféle jó tanácsokkal.

Ne habozz, keress minket, és győződj meg magad is arról, milyen jó eredményeket produkál az új feljavított SEO-d! Bármilyen szakmai kérdéssel fordulj hozzánk bizalommal, és a SEO-zás legyen veled!

Előzetes konzultációval együtt egy hat hónapos SEO csomag 130 ezer forint szokott lenni, és ebben benne van minden, amit ebben a cikkben leírtam.

Fordulj hozzánk bizalommal!