Az előző cikkekben már nagyon sokszor volt szó keresőoptimalizálásról. Ebben a cikkben azonban azokat az alternatívákat szeretném egy kicsit világosabbá tenni, melyek segítségével bárki előkelő helyezést érhet el bizonyos kulcsszavakra a különféle böngészők keresőiben. Ezek között is egy alternatívát kívánok mélyebben bemutatni, mely nem más, mint a havidíjas SEO. Először is tisztázzuk, hogy miért fontos egyáltalán ez az opció.

A keresőoptimalizálás áttekinthetőbbé, sikeresebbé és megbízhatóbb (nak tűnővé) teszi az adott weboldalt. Sokan gondolják úgy, hogy birtokolják a spanyolviasz receptjét, ám nem túl sokan látják át, hogy mi kell ahhoz, hogy ezeket hirdetni is megfelelően tudják. Ma már ugyanis a marketingszöveg írás egy megfontolt centiméterről centiméterre leszerkesztett folyamat, nem is beszélve a technikai SEO-zásról és az off-site SEO-zásról. 

Milyen előnyei vannak a keresőoptimalizálásnak?

Passzív jövedelmet termel. Azért gondolom, hogy ezzel kezdem, mert sokszor egy havi szinten 100 ezer forintos SEO ráfordítás éves szinten több millió forint jövedelmet képes termelni egy weboldalnak. Ráadásul, ha több kulcsszóra is előkelő helyre listázódik az adott weboldal, az több fronton is támogatja a megtérülési modellt. A másik fontos előny pedig, hogy könnyen építhető egy globális brand adott termékekere.

 

Mik a hátrányai a keresőoptimalizálásnak?

Ha magad végzed, akkor szinte biztos, hogy nem fogsz tudni profi munkát végezni, csak komoly háttértanulmányok után. Másrészt, még ha meg is találod a siker receptjét az sokszor túlságosan időigényesnek és marketing szempontból túlságosan sokrétűnek fog hatni. A jó keresőoptimalizálás egy marketing folyamat, mely számos frontról támogatja egy weboldal láthatóságát. Abban az esetben, ha fizetni akarsz érte, és itt el is értünk a mai fő témánkhoz, akkor készülj fel, hogy vagy nagyon zsebbe nyúlós lesz, vagy pedig kezdetben ingyenes és csak később kell fizetned érte.

 

Milyen fizetős alternatívák léteznek?

Nos, a két legfontosabb alternatíva a havidíjas keresőoptimalizálás, illetve a sikerdíjas keresőoptimalizálás. A havidíjas, ahogy a nevében is benne van havonta felszámol egy bizonyos összeget a webhely gondozásáért és nem feltétlenül határoz meg előzetes ígéreteket, viszont mivel bármikor felbontható egy-egy szerződés, úgy a szolgáltató mindig pontosabban dolgozik. A sikerdíjas keresőoptimalizálás fő motiváló ereje pedig a minél magasabb sikerdíjban rejlik, ám a különféle weboldalak különféle potenciállal rendelkeznek SEO szempontból.

 

És most következzen a havidíjas alternatíva rövid ismertetése, avagy mit is tartalmaz?

 

Kulcsszókutatás –  A legtöbb honlaptulajdonos azt a hibát követi el, hogy 2-3 kulcsszóra koncentrál, miközben a legtöbb témában több száz kulcsszó van, amikkel könnyen lehet potenciális vevőket hozni a weboldaladra. Mi megtaláljuk neked ezeket a kulcsszavakat! Csak hogy jobban képszerűsítsük ezt a példát. Vegyük alapul azt, hogy van egy weboldalad, melyben egy cikkre, amelynek címe „Álmatlanság gyógyítása egyszerűen” havi szinten 1000 ember kattint és ebből mondjuk 500-an kattintanak a Google-ből, mert túlságosan specifikus kulcsszavakat adtál meg, pl: álmatlanság, insomnia és álmatlanság gyógyítása. Abban biztos lehet, hogy ha valaki beírja azt, hogy álmatlanság és van egy jó SEO-d akkor talán rád fognak találni, de mi a helyzet akkor, ha te példának okáért felfogadsz minket, és mi sokkal tágabb értelemben vett kulcsszavakat adunk meg, amelyre legalább 200 másik keresésből is első helyen vagy képes jönni. Ez 20-szor nagyobb sikerrátát jelent. Mi megtaláljuk mik azok a kulcsszavak, amelyekből több ember kattint az oldaladra!

 

Technikai beállítások – Mi vállaljuk azt is, hogy beállítjuk a keresőoptimalizálásban fontos elemeket a teljes weboldaladon, nem csak a főoldalon, hanem minden egyes aloldalon, bejegyzésben, amennyiben WordPress weboldalad van. Más weboldalak esetén egy kicsit más a helyzet, ugyanis kívülről adjuk meg a konfigurációkat, melyekkel akár te is, vagy a webfejlesztőd is könnyedén el tudtok boldogulni. A technikai SEO legfontosabb beállításait lásd ebben a cikkben.

 

Kategóriák és címkék használata – Ingoványos terepre tévedtünk. Talán a legfélreértettebb dologról van szó. Sokan ugyanis azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás egyenlő azzal, hogy megfelelő címkéket és kategóriákat adunk meg. Nos, ez nem így van. Rengeteg rosszul szerkesztett honlapot láttam már, ahol a címkéket rosszul használták. A kategóriák és címkék megfelelő használatában hatalmas lehetőség van, és sokat segít a weboldal látogatottságán. Tapasztalatom szerint a honlaptulajdonsok vagy nem használják, vagy össze-vissza használják, amivel gyengítik a honlapjukat. Kicsi öröm az ürömben, hogy mi pontosan tudjuk, hogy mire valók a címkék és a kategóriák, így következetesen tudjuk használni a te honlapod segítésére is.

 

Belső linképítés – A belső link egy olyan hivatkozási forma, mely a webhelyen belülre mutat. Tapasztalt webesek pontosan tudják, milyen előnyei vannak ezeknek a belső linkeknek, ám sokaknál látom, hogy egy nagyon ígéretes cikkbe például nem helyezték el. A belső linkek használata szintén egy olyan eszköz, amit a honlaptulajdonsok nem nagyon használnak, pedig hatékony módszer a honlap látogatottságának növelésben, ezért mi is használni fogjuk!

 

Google Search Console (Webmestereszközök) és Analytics – Sokak által félt terület a monitoringja adott weboldalnak. Ez legtöbbször a Google Search Console -on, vagy a honlap esetében direkt a Google Analyticsben jelenik meg. Neked viszont nem kell számodra érthetetlen adatokat bogarásznod, mert mi folyamatosan nyomon követjük helyetted a weboldalad alakulását a keresőben, és újabb és újabb javaslatokat fogsz kapni a látogatottság növelés érdekében.

 

Közösségi média – A közösségi médiának egyre fontosabb szerepe van a keresőoptimalizálásban is, mivel a Google figyeli milyen reakciót vált ki egy weboldal a közösségi médiában. Vannak ugyan szakemberek, akik külön közösségi média építéssel foglalkoznak, illetve könnyen felvehető a kapcsolat influencerekkel, ám a lényeg a lényegben nem más, mint az a tény, hogy a közösségi média az egyik leggyümölcsözőbb eleme a különböző külső linképítési folyamatoknak, és sales funnelek létrehozásának. Mi ezt a közösségi médiában való építkezést szigorúan a közösségi jelenlét szintjén kezelve tesszük meg helyetted. 

 

Google hibaüzenetek, figyelmeztetések – Sokan nem értenek a h9ibaüzenetek nyelvén. Na persze nem azért, mert a hibaüzenet nem magyarul van, hanem sokkal inkább azért, mert nem ezen szocializálódtunk. Basszus, hibaüzenetet kaptam, de egy szót sem értek belőle! No, és akkor most ragadtuk meg a lényeget, hiszen ezért vagyunk mi. Nem kell ugyanis azon aggódnod, hogy mit és hogy csinálj, nyomon követjük a jelzéseket, és korrigáljuk, vagy javaslatot adunk korrigálásra, hogy ne ess vissza.

 

Blog – Blognak nevezzük azokat a bejegyzéseket, melyek már-már újságcikk formájában adnak helyet a különböző marketing tevékenységek végzéséhez, mint pl a SEO. Tegyük hozzá, hogy ez azért SEO szemszögből van így, blogger szemszögből a blogolás egy kreatív folyamat. Blog nélkül nem lehet sok látogatót szerezni. A cikkekkel tudod elérni, hogy mind a látogatók mind a Google a témád szakértőjeként tekintsen rád. Bizonyított tény, hogy a szakértői tartalmakkal rendelkező oldalakon sokkal többen vásárolnak és veszik igénybe a szolgáltatásokat.

Hogy minél több látogatót szerezz a blogoddal, megkapod a cikk témákat, kulcsszavakat, és minden egyes cikkedet átnézem és technikailag beállítom, hogy a látogatók is szeressék, és jó helyen szerepeljen a Google találati listában. 

 

Konzultáció – Sokaknál nem adott ekkora szabadság a SEO-zás kapcsán. Mi van akkor, ha önállóan fejlesztd a SEO-dat, de elakadtál? Mi van, ha egy szakmai választ vársz egy szakmai kérdésedre? Mi van, ha kérdésed van a honlapoddal kapcsolatban, hogy mit csinálj, mit ne csinálj, hogyan csinálj? Konzultációt biztosítunk számodra, ahol ellátunk mindenféle jó tanácsokkal.

Ne habozz, keress minket, és győződj meg magad is arról, milyen jó eredményeket produkál az új feljavított SEO-d! Bármilyen szakmai kérdéssel fordulj hozzánk bizalommal, és a SEO-zás legyen veled!