Havidíjas vagy sikerdíjas keresőoptimalizálás?

Mint ahogy a cikkünk címe is mutatja, górcső alá fogjuk venni a havidíjas és a sikerdíjas keresőoptimalizálás közötti különbségeket a megtérülés és a ráfordítás oldaláról.

Azok számára, akik rendszeresen olvassák a bejegyzéseinket bizonyosan nem titok, hogy mivel foglalkozunk ezen a honlapon. Ami a fő specializációnkat illeti azonban még mindig úgy gondolom, hogy akkor tiszta, ha leírom, hogy miről is van szó. Hagyományosan minden cikket szeretek ugyanazzal a gondolatmenettel felépíteni, hiszen talán új olvasónk vagy és nem ismered még a keresőoptimalizálást, vagy más néven SEO-t.

Mi is ez a SEO?

Röviden nem más, mint a különböző böngészők által használt keresőmotorok számára olyan tartalmak kialakítása, melyek előnyös pozíciókban listázódnak különböző kulcsszavakra keresve. Még rövidebben a kontent optimálissá tétele a keresőmotorok számára.

Miért fontos a SEO?

Az online piacra való megérkezés, legyen az bármilyen IT eszköz alkalmazásából fakadó, és bármilyen online platformon működő alapvetően arról szól, hogy észrevehetővé kell tenni magunkat az interneten. Ez úgy gondolom nem kis vállalás ma már, tekintve, hogy mekkora konkurenciát kell legyűrni az átlagembereknek egy egyre hatalmasabb szakadékot képző világban, mely elszeparálja a fogyasztót és a kontent gyártót. 

Ezzel szembe kell néznünk; SEO nélkül egy oldal ma már be sem lép a versenypályára. A Legjobb SEO-val és frankó online marketing stratégiákkal egy cég ma már a saját kék óceánját építi ki. Ma már nem igen létezik verseny az olyan vállalkozások között, akik monopol állapotot hoznak létre egy kisebb piaci rés betöltésével, viszont a nagyobb nieche marketek között kialakuló piaci rések száma ma már végeláthatatlan. 

Hol van tehát az arany középút?

Mindig résen kell lenni, és nem négy, vagy öt hanem száz, vagy kétszáz kulcsszóra kell első helyezést hozni a Google találataiban. 

Milyen stratégiák vannak?

Röviden tartalommarketingnek és keresőmarketingnek hívjuk, és ez a két dolog kéz a kézben jár. A keresőoptimalizálás egyik alfaja a tartalommarketing SEO és a technikai SEO, ami képes megágyazni egy jól előkészített tartalommarketing stratégiának.

Tehát mi a technikai SEO pontosan? 

Valahogy egyesíti az on-page tényezőket az off-page tényezőkkel? Nos, részben valóban, részben nem igazán…

A technikai SEO minden SEO tevékenységre vonatkozik, kivéve a tartalom optimalizálást és a linképítést. Egyszerűen fogalmazva, az ebben a cikkben jelzett keresőkövetelményekre terjed ki, hogy javuljon a feltérképezés. Ezek a követelmények folyamatosan változnak, és egyre összetettebbé válnak, hogy lépést tartsanak a keresőmotorokkal, amelyek naponta egyre kifinomultabbak. Tehát azt mondhatjuk, hogy a technikai SEO folyamatos változásban van.

A technikai SEO-t optimalizálni kell ahhoz, hogy a szükséges alapot biztosítsa a tartalmadnak és a lehető legjobb marketingkörnyezethez való kapcsolódásnak, így a keresőmotorok eredményei akadálytalanul ragyoghatnak. Többek között ezt tudjuk neked ajánlani mi.

Mi van a tartalommal?

Nos, más cégekkel ellentétben, akik csak a technikára hagyatkoznak, mi két konstrukciót ajánlunk fel neked arra, hogy tartalmaidat is fejleszteni tudjuk. Ezen opciók előnyeit és hátrányait szeretném most neked illusztrálni. Az egyiket úgy hívjuk, hogy havidíjas keresőoptimalizálás, míg a másik a sikerdíjas kereső optimalizálás.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás

Előnyök: Nem kell azonnal fizetned, és az oldaladon szakemberek dolgoznak, akik saját zsebükre dolgozván minél nagyobb eredményt akarnak produkálni. Ez számodra kedvező, hiszen a profit még mindig a tiéd, viszont, ha valaki nagy jutalékot akar, akkor egyenes arányosan nagy profitot kell generálni. Ezekkel a konstrukciókkal tízszer olyan jó eredményeket tudsz produkálni.

Hátrányok: Míg a havidíjas keresőoptimalizálás tekintetében volt némi belelátásod a munkába, itt szinte semmi nincs. A szakemberek mindig olyan munkát végeznek, mely számukra a legeredményesebb, így ez némiképpen tompítva van.

Lehet garanciát vállalni sikerdíjas keresőoptimalizálásban?

Összességében sokkal egyértelműbb a sikerre való tendálás, hiszen a keresőoptimalizáló cég konkrétan azzal termeli ki a munkadíját, hogy egy-egy projektet sikerre visz. A cégek általában ezt a konstrukciót választják, és ezt nekik jobban tudjuk ajánlani. Főleg Startup cégek kérnek fel minket keresőoptimalizálásra, akik meg szeretnének erősödni, de egyéni vállalkozások esetében is volt már rá precedens. Internetes kiskereskedelmi vállalkozások webshopjaitól egészen az angol nyelvtanító weboldalakig nagyon sokan képesek profitálni ezekből a lehetőségekből.

Havidíjas keresőoptimalizálás

Előnyök: Nyomonkövethető, és a részesévé válsz a teljes SEO folyamatnak. Olyan ez, mint az edző és a sportoló viszonya egy nagy verseny előtt. A másik nagy előnye, hogy a legtöbb ilyen konstrukció hat hónapig jár, így van időd megtanulni, hogyan tartsd életben az oldaladat. SEO cége válogatja, hogy milyen részletességgel építi fel a technikai, tartalmi SEO-t és persze hogyan épít linkeket. Előny továbbá, hogy van beleszólásod abba, hogy mi történjen a webhelyeden.

Hátrányok: A havidíjas keresőoptimalizálás kockázatos, hiszen a havidíj megfizetésével a SEO cég nincs kötelezve arra, hogy eredményt produkáljon. Lehet, hogy az általad megadott 5 félrekalibrált kulcsszóra alakíttatja ki az oldalt. Szerencsére ilyen amatőrök mi nem vagyunk. Tipikus allűr szokott még lenni, hogy egy munkára hosszú ideig ráülnek, ez neked azért nem túl előnyös, mert a tervezett összeget így-is, úgy-is ki kell fizetned, hiszen a szolgáltató „foglalkozik vele”. Csúnyán szólva kihasználja a szakmai hiszékenységedet és a havonta befizetésre kerülő összeg fejében nem mindig váltja be az ígéreteit.

Lehet garanciát vállalni havidíjas keresőoptimalizálásban?

Mindannyian tudjuk, hogy nem. Főleg úgy nem, hogy a megrendelő jelenléte (esetleges szakmai tudatlansága) hátrányosan tesz hozzá a közös együttműködéshez. SEO-s szakember és kliens közt is van kémia. Sokan nem szeretik elfogadni a szakember véleményét, és a saját fejük után mennek. Ekkor biztos, hogy nem olyan ütemben fog haladni az oldal.

Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet, vagy neked is van egy céged, melyet szeretnél fejleszteni, esetleg egy online csatornán szeretnél indítani jövedelem szerzést, úgy válassz minket bizalommal!