Hogyan készül a keresőoptimalizálás?

Azt gondolom, hogy a keresőoptimalizálásról azért már mindenkinek van némi fogalma, aki erre az oldalra tévedt. Azoknak, akiknek azonban még nem teljesen áll össze ebben a cikkben szeretnénk bemutatni a keresőoptimalizálást, mint folyamatot, illetve egy-két titkot is megosztunk a nagyérdeművel, hogy mi hogyan is dolgozunk, és miért is érdemes pont minket választani.

Felkészültél az utazásra? Kezdjük is el!

Mi is igazából a SEO?

A SEO egy rövidítés, mely a Search Engine Optimization angol szóból ered, melynek jelentése keresőoptimalizálás. A webes kontentünk optimálissá tételét jelenti a keresőmotorok számára.

Minden egyes keresőmotor úgynevezett „spidereket” azaz keresőrobotokat küld ki különféle kifejezésekre. Ezek a kifejezések gyakoriságukat és relevanciájukat tekintve jelennek meg a keresési találatok között parasztosan szólva. A rendszert ott tudjuk befolyásolni – és itt kezdődik a SEO önmagában – hogy saját kulcsszavakat adunk meg, melyekre a keresőbe begépelt kulcsszavakat keresve mi is bejöhetünk. Pontosabban ez a cél.

Sokszor hallom, hogy a SEO valamiféle sötét praktikának van beállítva, amivel a Google rendszereit, algoritmusait próbáljuk meghackelni. Pedig ha közelebbről vizsgáljuk ezt a kérdést, magunktól is könnyen rájöhetünk, hogy erről szó sincs.

A cél egyszerűen a felhasználók fontosabb kérdéseinek, felvetéseinek minél pontosabb megválaszolása, és az oldal, valamint a tartalmak folyamatos megkérdőjelezése és böngészői igényekhez való igazítása. A teljes művelet minél okosabb megvalósításának pedig alkalmazkodnia kell a keresők által hozott alapszabályokhoz. Ezek a szabályok a felhasználói igényeket és annak változásait próbálják meg figyelembe venni.

Mi a titka a jó SEO-zásnak?

Bár sokan keresik a kincsek kincsét, az egy mindent felülíró technikát, valójában nincsenek nagy fortélyok vagy varázs trükkök. Kitartó, kemény és sokszor meglehetősen pepecs munkára van szükség, ami a pontosság érdekében elengedhetetlen. És pont ez a keresőoptimalizálás legnagyobb rákfenéje, mert a SEO ugyebár egy tonna különféle készséget megkövetel. A technikai és analitikai képességek mellett atommód kreatívnak is kell lenni és tudni kell rugalmasan átlátni a különféle keresői trendek változásait.

 

Hogyan SEO-zzak a Google-ben?

Azt ugye részben már érintettük, hogy miért éppen a Google-re érdemes fókuszálunk, mivel egy falusi háztartásbelinek, egy egyetemistának, vagy akár egy nagy managernek is valószínűleg ez a keresője. Ami azt illeti a keresők között világszinten a Google a legdominánsabb szereplő: a keresések kb. 91%-a Google-ben történik. Ahhoz azonban, hogy releváns képet kapjunk a Google SEO-zás előnyeiről nem árt górcső alá venni egy-két egyéb keresőt is.

Említettem már például, hogy sajnos még a mai világban is vannak országok, ahol a Google korlátozva van. Ezen kívül vannak még érvek, hogy a Google helyett miért használnak az emberek más, kevésbé ismert böngészőket. Itt is vannak például azok a felhasználók, akik próbálják magukat már-már paranoiás módon elrejteni a különféle kormányügynökségek elől, és ezért Proxy IP-k miriádjait telepítik, ők és más Privacy Freak-ek szeretik például a DuckDuckGo-t, vagy éppen a Darkweb szerelmesei a Tor böngészőt használni.

A legnagyobb kottazűrt a piacon kétség kívül az okozza, hogy a klasszikus keresőoptimalizálás mellett még sok új terület jelent meg az évek során, amelyek mondhatni határterületeknek tekinthetőek, de érdemes velük tisztában lenni. Ilyen például a YouTube SEO vagy épp a Shopify, vagy az Amazon SEO.

A legnagyobb kottazűrt a piacon kétség kívül az okozza, hogy a klasszikus keresőoptimalizálás mellett még sok új terület jelent meg az évek során, amelyek mondhatni határterületeknek tekinthetőek, de érdemes velük tisztában lenni. Ilyen például a YouTube SEO vagy épp a Shopify, vagy az Amazon SEO.

Hogyan épül fel a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás nem egy természetes dolog, nem egy égből pottyant furcsa érthetetlen valami. Mi, emberek hoztuk létre, és mint minden ilyen nem csalhatatlan. Az összes online marketinghez kötődő területen nagyon sok a mozaikszó, amit napi szinten használunk. A legfontosabbakkal természetesen érdemes itt is tisztában tenni. Ez a pár fontosabb mozaikszó segíthet nekünk abban, hogy rendszer szinten jobban meg tudjuk érteni a keresőoptimalizálást.

A keresőoptimalizálás magja valójában

SEM = SEO + SEA

A találati oldalakon mindig azt szeretnénk, ha a mi posztjaink, a mi tartalmaink kerülnének a legelőkelőbb helyre. Ehhez elsősorban nyilvánvalóan egy bivaly erős és nagyon megbízható és igényes kontentre van szükségünk, másrészt egy kimagasló stratégiára.

Ez a stratégia, pontosabban a keresőoptimalizálás marketing részére fókuszáló ágazat az, amit röviden SEM-nek (Search Engine Marketing), azaz keresőmarketingnek nevezzük.

A keresőmarketingnek pedig két alapvető mozzanata van:
SEO, ami az organikus láthatóságra fókuszál;
SEA (Search Engine Advertisement), ami pedig a fizetett hirdetésekkel foglalkozik Google Ads-en keresztül.

Ennek tükrében már érthető az egyenlőségünk alapvető igazságtartalma. Ahhoz tehát, hogy jobb helyre kerüljünk nem csak jó kulcsszavakra, de egy jól programozott hirdetési rendszerre is szükségünk van, melyeknek egyesült erejéből születik meg a keresőmarketing.

Ne menjünk azonban túl messze és maradjunk a keresőoptimalizálásnál. Nézzük meg, hogy mi hogyan csináljuk!

Kulcsszókutatás

A legtöbb honlaptulajdonos azt a hibát követi el, hogy 2-3 kulcsszóra koncentrál, miközben a legtöbb témában több száz kulcsszó van, amikkel könnyen lehet potenciális vevőket hozni a weboldaladra. Mi megtaláljuk neked ezeket a kulcsszavakat!

Technikai beállítások

Mi vállaljuk azt is, hogy beállítjuk a keresőoptimalizálásban fontos elemeket a teljes weboldaladon, nem csak a főoldalon, hanem minden egyes aloldalon, bejegyzésben, amennyiben WordPress weboldalad van. Más weboldalak esetén egy kicsit más a helyzet, ugyanis kívülről adjuk meg a konfigurációkat, melyekkel akár te is, vagy a webfejlesztőd is könnyedén el tudtok boldogulni.

Kategóriák és címkék használata 

Ingoványos terepre tévedtünk. Talán a legfélreértettebb dologról van szó. Sokan ugyanis azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás egyenlő azzal, hogy megfelelő címkéket és kategóriákat adunk meg. Nos, ez nem így van. Rengeteg rosszul szerkesztett honlapot láttam már, ahol a címkéket rosszul használták. A kategóriák és címkék megfelelő használatában hatalmas lehetőség van, és sokat segít a weboldal látogatottságán. Tapasztalatom szerint a honlaptulajdonsok vagy nem használják, vagy össze-vissza használják, amivel gyengítik a honlapjukat. Kicsi öröm az ürömben, hogy mi pontosan tudjuk, hogy mire valók a címkék és a kategóriák, így következetesen tudjuk használni a te honlapod segítésére is.

Belső linképítés

A belső link egy olyan hivatkozási forma, mely a webhelyen belülre mutat. Tapasztalt webesek pontosan tudják, milyen előnyei vannak ezeknek a belső linkeknek, ám sokaknál látom, hogy egy nagyon ígéretes cikkbe például nem helyezték el. A belső linkek használata szintén egy olyan eszköz, amit a honlaptulajdonsok nem nagyon használnak, pedig hatékony módszer a honlap látogatottságának növelésben, ezért mi is használni fogjuk!

Google Search Console (Webmestereszközök) és Analytics

Sokak által félt terület a monitoringja adott weboldalnak. Ez legtöbbször a Google Search Console-on, vagy a honlap esetében direkt a Google Analyticsben jelenik meg. Neked viszont nem kell számodra érthetetlen adatokat bogarásznod, mert mi folyamatosan nyomon követjük helyetted a weboldalad alakulását a keresőben, és újabb és újabb javaslatokat fogsz kapni a látogatottság növelés érdekében.

Közösségi média 

A közösségi médiának egyre fontosabb szerepe van a keresőoptimalizálásban is, mivel a Google figyeli milyen reakciót vált ki egy weboldal a közösségi médiában. Vannak ugyan szakemberek, akik külön közösségi média építéssel foglalkoznak, illetve könnyen felvehető a kapcsolat influencerekkel, ám a lényeg a lényegben nem más, mint az a tény, hogy a közösségi média az egyik leggyümölcsözőbb eleme a különböző külső linképítési folyamatoknak, és sales funnelek létrehozásának. Mi ezt a közösségi médiában való építkezést szigorúan a közösségi jelenlét szintjén kezelve tesszük meg helyetted.

Google hibaüzenetek, figyelmeztetések 

Sokan nem értenek a hibaüzenetek nyelvén. Na persze nem azért, mert a hibaüzenet nem magyarul van, hanem sokkal inkább azért, mert nem ezen szocializálódtunk. Jézus, hibaüzenetet kaptam, de egy szót sem értek belőle! No, és akkor most ragadtuk meg a lényeget, hiszen ezért vagyunk mi. Nem kell ugyanis azon aggódnod, hogy mit és hogy csinálj, nyomon követjük a jelzéseket, és korrigáljuk, vagy javaslatot adunk korrigálásra, hogy ne ess vissza.

Blog

Blognak nevezzük azokat a bejegyzéseket, melyek már-már újságcikk formájában adnak helyet a különböző marketing tevékenységek végzéséhez, mint pl a SEO. Tegyük hozzá, hogy ez azért SEO szemszögből van így, blogger szemszögből a blogolás egy kreatív folyamat. Blog nélkül nem lehet sok látogatót szerezni. A cikkekkel tudod elérni, hogy mind a látogatók mind a Google a témád szakértőjeként tekintsen rád. Bizonyított tény, hogy a szakértői tartalmakkal rendelkező oldalakon sokkal többen vásárolnak és veszik igénybe a szolgáltatásokat. Hogy minél több látogatót szerezz a blogoddal, megkapod a cikk témákat, kulcsszavakat, és minden egyes cikkedet átnézem és technikailag beállítom, hogy a látogatók is szeressék, és jó helyen szerepeljen a Google találati listában. 

Miért érdemes minket választani?

Ez nagyon egyszerű. Velünk a minőséget veszed meg! Tevékenységeink minden kis apró részletére kiterjednek a keresőoptimalizálásnak. Azért miénk az egyik legminőségibb kontent, mert mi érted dolgozunk! Válassz minket bizalommal!