Ez a cikk az első része egy olyan sorozatnak, mely betekintést enged az avatatlan szemeknek a keresőoptimalizálás világába. Azt fogjuk tüzetesebben megvizsgálni három témán keresztül, hogy mitől jó a keresőoptimalizálás, és miért érdemes, mint mindent ezt is a profikra bízni. Első körben illik tisztázni mi is az a keresőoptimalizálás. Nos, léteznek olyan keresőrobotok bizonyos böngészőkhöz, melyek adatokat gyűjtenek az interneten megtalálható kontentekből, weboldalakból és textuális tartalmakból. 

A keresőoptimalizálás nem más, mint adott weboldal és ezen található kontent keresőrobotok számára történő optimálissá tétele. Jujj, ez most nagyon iskolásra sikerült, de a lényeg valami ilyesmi. Ez manapság azért egyre fontosabb, mert a piac legnagyobb résztvevői, akik legyen vállalkozásod bármilyen területen, bizony képesek elhúzni melletted, ha jobban fel vannak fegyverezve nálad.

 

Hogyan működik a keresőoptimalizálás a gyakorlatban? 

Nos, könnyű lenne azt mondani, hogy bízd a profikra, és ne foglalkozz vele, de nem fogjuk ennyivel letudni. Ma az egyik formáját fogjuk megismerni, melyet úgy nevezünk, hogy technikai SEO. Ez talán a legbonyolultabb része a SEO-zásnak, melyen sok időt spórolhatsz, ha szakemberhez fordulsz, mint például mi.

Az online piacra való megérkezés, legyen az bármilyen IT eszköz alkalmazásából fakadó, és bármilyen online platformon működő alapvetően arról szól, hogy észrevehetővé kell tenni magunkat az interneten. Ez úgy gondolom nem kis vállalás ma már, tekintve, hogy mekkora konkurenciát kell legyűrni az átlagembereknek egy egyre hatalmasabb szakadékot képző világban, mely elszeparálja a fogyasztót és a kontent gyártót. A legjobbak ma már olyan jó puskákkal lőnek a vadra, hogy már-már azt mondhatjuk, hogy esélye sincsen kitérni az egyre furfangosabb és egyre fortélyosabb stratégiák lövege elől. 

 

Mik ezek az online stratégiák?

Röviden tartalommarketingnek és keresőoptimalizálásnak hívjuk, és ez a két dolog kéz a kézben jár. A keresőoptimalizálás egyik alfaja a tartalommarketing SEO és a technikai SEO, ami képes megágyazni egy jól előkészített tartalommarketing stratégiának. Ebben a cikkben így ezekről az előkészületekről, és a Technikai SEO-ról fogok szólni.

 

Tehát mi a technikai SEO pontosan? 

Valahogy egyesíti az on-page tényezőket az off-page tényezőkkel? Nos, részben valóban, részben nem igazán…

A technikai SEO minden SEO tevékenységre vonatkozik, kivéve a tartalom optimalizálást és a linképítést. Egyszerűen fogalmazva, az ebben a cikkben jelzett keresőkövetelményekre terjed ki, hogy javuljon a feltérképezés. Ezek a követelmények folyamatosan változnak, és egyre összetettebbé válnak, hogy lépést tartsanak a keresőmotorokkal, amelyek naponta egyre kifinomultabbak. Tehát azt mondhatjuk, hogy a technikai SEO folyamatos változásban van.

A technikai SEO-t optimalizálni kell ahhoz, hogy a szükséges alapot biztosítsa a tartalmadnak és a lehető legjobb marketingkörnyezethez való kapcsolódásnak, így a keresőmotorok eredményei akadálytalanul ragyoghatnak.

Nos, ez lenne a rövid műszaki definíciónk.

Technikai keresőoptimalizálásnál a használhatóság (usability) van a középpontban. Olyan fő, a felhasználók által elvárt kritériumoknak kell megfelelnie, mint hogy

  • a weboldal legyen egyáltalán megtalálható Google-ben,
  • a betölteni kívánt oldal legyen gyors,
  • a tartalom legyen képes kielégíteni a felhasználói igényeket,
  • nyújtson jó felhasználói élményt az oldal.

Mindezt úgy, hogy akármilyen eszközről böngészve igaz legyen. Gyakorlatilag akármilyen internetkapcsolat mellett.

Jellemzően minden projekt technikai SEO elemzésekkel indul. Ha ezen a téren valami nincs rendben, akkor minden további keresőoptimalizálás tevékenység (akár tartalmi SEO, akár linképítés) bizonytalan alapokon nyugszik. Így a lehetséges eredménye is be van korlátozva.

 

  1. A weboldal sebessége

Még az olyan weboldalak is, mint az Amazon, felfedezték, hogy az oldal betöltési ideje minden századmásodpercben az értékesítés egy százalékos csökkenéséhez vezetett. Az év elején Brian Dean kijelentette, hogy az oldal betöltési sebessége – az oldal tartalmának teljes megjelenítéséhez szükséges idő – szerepel az első tíz SEO rangsorolási tényezőben. Ezt mind egy olyan esettanulmányában írta le, amely több mint egymillió Google keresési eredmény elemzéséből áll.

Összességében ódákat lehetne zengni a weboldalak keresési sebességéről, de úgy vélem ez egy mindenki számára nyilvánvaló optimális tényező a böngészések során.  Dióhéjban a gyorsabb weboldal mindig jobb.

De frissítsük kicsit memóriánkat az alapok felidézésével. Hogyan javíthatjuk a webhely betöltési sebességét és a felhasználói élményt? – A sebesség növelésével!

 

  1. Mobil barátság

A mobil SEO a második elem, és ugyanolyan fontos, mint a weboldal sebessége.

2015 áprilisában, amikor a Google számos szakértő által felvetette az „Mobilegeddon” nevű algoritmus-frissítést. Az Armageddonból származó Mobilegeddon hatalmas hatást gyakorolt ​​a Google által a keresési eredményekben található weboldalak rangsorolására. Szó szerint véget ért az asztali korszak, és elindította a mobilkeresés új korszakát.

Ettől a naptól kezdve a mobilbarátok kulcsfontosságú szerepet játszottak a mobilkeresésben, különösen a helyi eredményeknél.

Tehát, ha még nem tudod, hogy a webhely mobil-barát, vagy nem – próbáld ki azonnal a Google mobilbarát teszteszközének használatával, és nézd meg, hogy mennyit kell optimalizálnod.


3. A webhely felépítése


A technikai SEO szuper fontos eleme a hozzáértő webhely architektúra kialakítása, amely szintén SEO-barát. Röviden ez azt jelenti, hogy a következetesen kialakított weboldal és annak felépítése sokkal egyszerűbben böngészhető tartalmakhoz vezethet. Ez ugyanúgy vonatkozik asztali és mobil böngészésre is, ami tovább fokozza esetenként azt a hatást, hogy a weboldal egy hiteles forrástól származó, megbízható webhely.

 4. Strukturált adatok jelölése
A technikai SEO másik eleme a strukturált adattöredékek. Nyilvánvaló, hogy a Google azonosíthatja az erőforrás típusát a tartalom és az oldal optimalizálásával, de a gazdag részleteket a következő szintre emeli, és segít a keresőmotorok számára! Mik azok az adat töredékek? A keresési eredményekben adattöredékeket láthatsz, amikor egy adott lekérdezést írsz be. Kérdezzük meg például a keresőmotort: ​​Hogyan készítsünk ricotta sajttortát, vagy írjunk csak annyit, hogy ricotta sajttorta. Ezután látni fogod a keresési eredményeket a gyönyörű, gazdag részletekkel együtt. Az adattöredékek a csillagozástól a vélemények számáig terjedő információkat nyújthatnak. Jobb esetben még akár a sajttorta elkészítési ideje és a kalóriák száma is rendelkezésre áll.

  1. Duplikált Kontent

A technikai SEO a weboldal hibáira és azok elkerülésére is utal. A duplikált tartalom komoly technikai probléma, ami sok problémát okozhat. Légy tisztában ezzel!

Ha több háttérismeretet szeretnél kapni, emlékeztetnélek az első Panda algoritmus-frissítésre 2011-ben. Az első Panda frissítés alacsony minőségű tartalmat és a tartalmi problémákat célzott. A Google folyamatosan ellenőrzi az internetes erőforrások minőségét, és nem habozik büntetni a spammer webhelyeket.

Maradj a tartalmi problémák megoldásánál. Ellenőrizd webhelyed, hogy észleld a problémákat a Google Kereső konzol használatával.