Kersőoptimalizálás és kulcsszavak

Számtalan alkalommal futottam bele abba a jelenségbe, hogy egy vállalkozás, vagy egy cég felkeresett azzal a problémával, hogy bár nagyon jó kulcsszavakkal dolgozik és úgy gondolja verhetetlen a terméke a piacon még sem látszanak a Google-ben, pedig mindent megtesznek annak érdekében, hogy így legyen.

A probléma az, hogy még az általuk megadott kulcsszavakra sem képesek helyezést produkálni. Ez egy nagyon komoly félreértés a kulcsszavak használatának kapcsán.

Ebben a cikkben szeretnék kitérni egy kicsit a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb alapvetésére, mely nem más, mint a kulcsszókutatás és a kulcsszavak meghatározása. Önmagában azonban azt is meg fogjuk nézni ebben a cikkben, hogy a kulcsszavakat miként használjuk fel arra, hogy a legjobb eredményeket tudjuk produkálni vállalkozásod, vagy céged számára, és persze miért érdemes pont minket választani.

Első körben beszéljünk kicsit a típushibákról, melyeket az esetek többségében a legtöbb megrendelő elkövet. A hozzám forduló cégvezetők ugyanis általában 10-20 kulcsszóra szeretnének a Google kereső első helyére kerülni. Ez az elképzelés több ponton hibás, ám önmagában nem csak ez a baj. Keresőoptimalizálási ismeretek hiányában a legtöbb kliens általa előre megadott „trendi” kulcsszavakra akar az első helyre listázódni.

A legnagyobb gond, hogy minden versenytársuk pont ugyanerre a 10-20 kulcsszóra optimalizál, így ezekkel nagyon lassan és komoly anyagi befektetéssel lehet elérni eredményeket. Arról pedig már inkább ne is szóljunk, hogy egy némelyik kulcsszó egyáltalán nem reflektál a valós keresői igényekre. Ezért is nagyon fontos, hogy bízzuk a kulcsszókutatást a profikra.

A gyakorlatban a vevők jóval sokkal több, átlagban 150 kulcsszóval keresik egy-egy cég termékeit vagy szolgáltatásait. Van azonban olyan ügyfelem, akinek több mint 500 kulcsszóra figyeljük a webáruháza Google helyezéseit. Ennek a módszernek az az előnye, hogy mindig azokra a kulcsszavakra optimalizálunk, amelyekre kisebb a konkurencia, így hamarabb vannak eredmények. Röviden szólva próbálunk profin hozzáállni. 

Hogyan tudjuk meg, milyen kulcsszavakra optimalizálható a weboldalad?

Mindig lehetnek olyan kifejezések, ami ugyan fontos lenne a számodra, de a weboldalad nem jelenik meg rá a Google keresőben. Te ugyanis a weboldaladon saját elképzeléseid szerint nevezed el a terméked, a vevők azonban lehet, hogy más kifejezésekkel keresik. Egy nagykereskedő ismerősöm például „streccs anyagot” kínált, míg a vevők „elasztikus anyagot” kerestek. Miután átneveztük a termékkategóriát és a termékeket „elasztikusra”, jelentős mértékben megnövekedett a webáruház forgalma.

Meddig érdemes folytatni a SEO keresőoptimalizálást?

A linképítést és szövegírást soha nem érdemes abbahagyni! (Ahogy az AdWords hirdetést sem!) Ha nem kerül a weboldaladra új cikk, ha nem épül új link, a konkurensedére viszont igen, akkor abban a hónapban a weboldalad már veszít a helyezéseiből!

 

A kulcsszókutatás főbb összetevői

1. Piackutatás
2. Kulcsszavak meghatározása
3. Szövegírás (minőségi tartalom)
4. Prémium linképítés

Havi 25.000 forintos költség alatt nem érdemes belevágni az optimalizálásba. Ennyi pénzből optimalizálni még erősen kompromisszumos megoldás, csak akkor érdemes ezt választani, ha a céged bevétele nem haladja meg a 12 millió forintot, és semmiképpen nem tudsz ennél többet áldozni havi szinten a weboldaladra. Az optimalizálás hatása ebben az esetben általában 6-9 hónap után jelentkezik, innentől azonban általában jóval több pénzt hoz a weboldal, mint amit befektetsz. Az éves 576.000 forint (12 hónap x 48.000 forint/hó) egy 12 milliós cég bevételének csak 4%-a, ennél alacsonyabb költséggel nem lehet hatékonyan marketingezni.

Kisebb kompromisszum a 12-50 milliós éves forgalmú cégeknek ajánlott havi 50.000 forintos prémium linképítési „csomag”. Ennél – átlagosan erős konkurencia esetében – általában 3-6 hónap után jelentkeznek komolyabb eredmények.

A havi 90.000 forint fölött általában már 2-3 hónap után látványos forgalomnövekedés érhető el. Ezt akkor érdemes választanod, ha havi szinten akár éveken keresztül tudod vállalni ezt a költséget. Jellemzően 100 millió éves bevételű cégek választják ezt a konstrukciót.

A fenti SEO optimalizálás árak átlagosan erős konkurensek esetén érvényesek. Ha nagyon erős a konkurenciaharc (pl. könyvelők, belső építészek, duguláselhárítók esetén), érdemes a cég bevételéhez ajánlottnál eggyel nagyobb csomagot választani arra az időszakra, amíg a kívánt eredményeket el nem éred. Ha már folyamatosan jönnek a vevők, akkor érdemes hosszabb távra beállni a cég bevételéhez illeszkedő mennyiségű SEO optimalizálásra.

A teljes költségvetés hány százalékát tegyék ki az optimalizálás árak?

Az optimalizálás nem helyettesíti az AdWords vagy Facebook hirdetéseket. A hozzám forduló cégeknek azt szoktam javasolni, hogy a teljes költségvetés felét-harmadát szánják optimalizálásra, a többit hirdetésre. Érdemes azonban mérni a hirdetések hatékonyságát (konverzió), és ennek függvényében havonta újragondolni, hogy melyik csatornára mennyi pénzt szánsz.

Az optimalizálásba úgy vágj bele, hogy válassz egy olyan csomagot a cégednek, amelyet éveken át minden hónapban ki tudsz fizetni. Ebben az esetben garantált, hogy 1-2 éven belül a legnagyobb gondod az lesz, hogyan végezd el a nyakadba szakadó sok munkát, hogyan fejleszd a céged!

Tanulság?

A SEO-zás a másik oldalról a kulcsszavak tükrében a SEO cégnek leginkább a prémium linképítésre és a PR szövegek írására koncentrálva fejtik ki hatásukat, így költségvetés tekintetében ez az a rész, amely klasszikusan a legtöbbet tesz hozzá. Minél több tehát a weboldaladra mutató külső és belső link, annál biztosabban listázódik az adott weboldal előkelő helyre a különböző keresőkben, és leginkább a Google-ben.

Ha egy dinamikusan felépített és remekül együttműködő csapattal akarsz együtt dolgozni, akik stabilan képesek hozni számodra az eredményeket, úgy vedd fel velünk a kapcsolatot, és válassz minket bizalommal.

A SEO legyen veled!