Keresőoptimalizálás folyamata

Ebben a cikkben arról fogunk beszélni, miből is áll technikailag a keresőoptimalizálás, és mit képesek adni a keresőmarketing ügynökségek annak érdekében, hogy egy jól funkcionáló weboldala legyen bárkinek. A keresőoptimalizálásra nagy vonalakban hajlamosak vagyunk fekete mágiaként tekinteni még most is a huszonegyedik században. Rengeteg olyan cég van, aki napi szinten még mái napig is annál a lépésnél jár, hogy online jelenlétet biztosít vállalkozása számára.

A probléma az, hogy a nagyon roppant módon elszálltak, és behozni a lemaradást egyedül piszkosul nehéz. A jövőben pedig egyre több és több konkurens jelenik meg, akiknek ha jobb a SEO-ja az végképp eldöntötte a versenyt. 

Hogyan lesz keresőoptimalizált weboldalam?

A keresőoptimalizálás célja, hogy a keresőkből minőségi látogatók érkezzenek a weboldalra. Ennek érdekében szükséges a weboldal technikai optimalizálása, amely során a keresők technikai követelményeinek megfelelően alakítjuk ki a honlapot. Ez tekinthető a nulladik, azaz a kezdő lépésnek. Fontos ügyelni arra, hogy a weboldal gyorsan betöltődjön, hiszen senki sem szeret várakozni, valamint hogy az oldal ne tartalmazzon kódolási hibákat, mivel ez a keresőmotor számára csökkenti az oldal értékét.

Az analitikus marketing eszközeivel kereső- és felhasználóbarát menürendszert építünk ki, amelyre releváns és egyedi tartalom, illetve értéknövelt tartalmak kerülnek fel. A honlap kialakításánál fontos szempont a magas konverzió elérése, erre külön hangsúly fektetünk. A megfelelő helyen elhelyezett cselekvésre ösztönző gombok nagyban segítenek abban, hogy a látogatóból vásárló legyen.

Hogy is néz ki a keresőoptimalizálás folyamata?

A linkmarketing feladata, hogy a weboldalra mutató hivatkozások számát minőségi linkekkel növeljük, amelyek javítják az oldal megítélését a keresőkben, illetve amelyeken keresztül értékes látogatókat nyerhetünk. Az általunk készített keresőoptimalizált weboldalak alkalmasak a Google szolgáltatások integrálására is. A keresőoptimalizált weboldal megfelelő alapot ad további keresőmarketing eszközök használatához.

SEO szövegírás: feleljen meg a Google szempontjainak

A Google számára a szöveg hossza, és a benne használt kulcsszavak aránya számít (kulcsszó sűrűség). A Google akkor hozza előre a honlapodat a neked fontos kulcsszavakra, ha az azokon lévő szöveg elég hosszú, és megfelelő mennyiségben tartalmazza a témához tartozó kulcsszavakat. Egy-egy ilyen szöveg hossza minimálisan 2000 betű hosszúságú (kb. 1 Word oldal). Az optimális azonban inkább a 3000-4000 betűnyi (két Word dokumentum oldal). Egy 2000 betűnyi szövegben kb. 3-4 kulcsszót tudsz három, négyszer szerepeltetni. A hosszabb szöveg előnye, hogy több kulcsszót lehet benne szerepeltetni erőltetés nélkül. A tapasztalat az, hogy egy jól megírt 4000 karakteres (vagy még hosszabb honlap szöveg) akár 30 olyan kulcsszóra is bejöhet, amire ténylegesen van is keresés. A megfelelő kulcsszavak kiválasztására a legjobb módszer egy kulcsszó kutatás.

Marketing szövegek: meggyőző legyen

A marketing szövegek legfontosabb tulajdonsága, hogy megragadja a honlapod látogatóinak figyelmét, felkelti az érdeklődésüket, és bizalmat épít a terméked vagy a céged iránt. A marketing szöveg döntő tényező lesz abban, hogy téged választanak, vagy egy konkurensedet.
Hogyan lehet egyszerűen marketing szöveget írni?

A legáltalánosabban elterjed marketing szöveg minta a következő:
1. az ügyfél problémájának leírása (írd le, milyen problémája van annak a lehetséges vevőnek, amire a Te terméked vagy szolgáltatásod jelent megoldást)
2. milyen megoldást kínál a céged a vevő problémájára (itt írhatsz a termékedről, a szolgáltatásodról, hangsúlyozva azokat a megoldásokat, amit a vevő problémájára jelentenek.)
3. előny/haszon aránya (itt érdemes leírni, hogy mit fog átélni a felhasználó, milyen előnyei, milyen haszna lesz, ha úgy dönt, megrendeli Tőled a terméket vagy szolgáltatást. Érdemes ezt a részt úgy kezdeni: „Képzelje el, hogy…” Például: „Képzelje el, hogy a havi villanyszámlája már a következő hónaptól a felére csökken…”)
4. akció (mit tegyen az érdeklődő, hogy övé legyen. Például: „További információért hívja az alábbi telefonszámot.”, „Írjon erre az e-mail címre…”„Jelentkezzen az alábbi gombra kattintva…”).

Szakmai szempontból hiteles honlap szövegírás

Hogyan lehet biztosítani, hogy egy szöveg szakmailag hiteles, meggyőző, ugyanakkor keresőoptimalizált is legyen? Erre két bevált módszer van.

1. Beszélgetős módszer: félrevonulunk egy nyugodt helyre egy diktafonnal, és beszélgetni kezdünk a termékeidről, a szolgáltatásaidról. A diktafon azért kell, hogy később minden fontos szempontot vissza tudjak idézni, és le tudjak írni. A beszélgetés során igyekszünk felderíteni azt, hogy mi „csábíthatja” a lehetséges vevőidet arra, hogy a terméked, a szolgáltatásod válasszák. A beszélgetés után nekiülök, és megírom a szöveget, amit átküldök neked ellenőrzésre. Ha a személyes találkozó nem oldható meg, Skype vagy telefon is alkalmas lehet, mindkettő rögzíthető.

2. Szerkesztéses módszer: ha van írói hajlamod, megírhatod a honlap szövegét. Ilyenkor megbeszéljük, hogy milyen témákról és hogyan írj. Te megírod a szövegeket, majd átadod nekem. Én megszerkesztem, megjegyzéseket, kérdéseket fűzök hozzá, aztán visszaküldöm neked. Te újra átnézed, elfogadod vagy visszautasítod a javaslataimat, megválaszolod a kérdéseimet, és visszaküldöd a szöveget, amit én feltöltök a honlapra.

Mindkét módszer hatékonyan alkalmazható honlap szövegíráshoz.

Ilyen és még ehhez nagyban hasonlító eszközökkel várlak téged, hogy együtt alkossuk meg a keresőoptimalizált weboldaladat. Ne hezitálj tisztelj meg bizalmaddal minél hamarabb és induljunk el együtt ezen a csodálatos és izgalmas úton.

Mielőtt elfelejtem: Az ultimális cél az, hogy te magad is működtetni tudd a weboldalad SEO szempontból egy idő után. Ajánlom figyelmedbe prémium havidíjas SEO csomagjainkat.

A SEO legyen veled!