Jóformán meg sem tudnám számolni mennyi kliensünk volt, akik több keresőmarketing céget vett górcső alá és hasonlította össze áraikat, hogy a lehető legjobb konstrukciót kapják. Főleg kezdő cégeknél egy igen jelentős probléma a marketingbüdzsé eloszlásának kérdése. Mindemellett a kezdő cégek egyik legnagyobb vesszőfutása az árképzés területe. Árképzés tekintetében ugyanis a legtöbb keresőmarketing ügynökség sokkal meglehetősen elrugaszkodott konstrukciókkal próbálja kiszúrni a kliensei szemét. A legtöbb esetben ráadásul a kliensek nem is igazán tudják, hogy olykor-olykor mit is fizetnek meg.

Az alábbiakban részletesen megtudhatod, mitől függ a keresőoptimalizálás ára, és hogyan tarthatók alacsonyan a SEO optimalizálás árak. Az itt leírt módszereket az elmúlt években számos piaci területen teszteltük, és a cégek 87 százalékánál jelentős előre lépés történt a találati listán, nőtt a forgalom és a bevétel. Kipróbált módszerek SEO szakértőtől.

A cikk továbbá meg akar felelni kezdő vállalkozások már-már ontológiai kérdéseire is. Hogyan történjen ideális esetben a marketing keret elosztása? Ha úgy érzed, hogy téged is foglalkoztat ez a kérdés, akkor olvass tovább. Hidd el nem fogod megbánni!

A SEO keresőoptimalizálás szolgáltatás árak két legfontosabb összetevője a következő:

A szövegírás ára (minőségi tartalom)

Linképítés árak (minőségi linkek)

Ezeket az árakat azonban nem lehet úgy meghatározni, mint ahogy egy fodrász azt mondja, hogy: „5000 Ft egy hajnyírás.” Sajnos sok-sok járulékos faktor vezet oda, hogy minőségi tartalom készüljön egy weboldalra. Gondoljunk csak egy pillanatra bele, a cégek legnagyobb része általában 10-20 kulcsszóval kopogtat ajtónkon és valószínűleg azokra a kulcsszavakra irdatlan nagy verseny van, tehát erősebb és nagyobb potenciállal rendelkező kulcsszavakra is szükség van. Másrészről a legtöbbször a szövegírás feladatát a webhely tulajdonos nem szereti a keresőmarketing cégre bízni. Ebben az esetben csupán a korrektúra feladata vár a keresőmarketing ügynökségre.

Egy másik jelentékeny dolog pedig a befektetett idő megtérülése. A keresőoptimalizálást addig kellene végezni, amíg minden neked fontos kulcsszóval az organikus találati lista első helyére kerültél. Ez a tapasztalataim szerint nem érhető el. A konkurenciád is optimalizál. Ha tehát abbahagyod, lesüllyedsz az organikus találati listán. Ez megint csak hozzájárul ahhoz, hogy miként fog megváltozni az árképzés. Ma már a keresőoptimalizálás kis túlzással olyan, mint egy háború, melyet online vívunk.

Előre nem lehet meghatározni a költségeket, mert akármilyen alaposan mérem fel a te piacodat, és a konkurenciád erősségét, azt nem tudom megjósolni, hogy a versenytársak mennyi pénzt fognak költeni a következő félévben-évben. Így nem lehet előre tudni, mikor kerülsz a találati lista érére.

Egy új domain névvel például sokkal-sokkal lassabban lehet eredményeket elérni, mint egy olyan domain névvel, ami alatt már közel 10 éve működő honlap van. Ráadásul a Google kb. két havonta jelentős változtatást hajt végre az értékelő algoritmusban, ami szintén befolyásolja a találati lista sorrendjét.

Mik a SEO optimalizálás árak legfőbb meghatározó elemei?

Bár a cikk elején azt írtam, hogy a keresőoptimalizálás szolgáltatás árának két fontos összetevője van, új weboldalak esetén ehhez még hozzájön egy harmadik tényező:

  • Piackutatás és a weboldal kategória-menürendszerének megtervezése
  • Keresőoptimalizált szövegírás a weboldaladra, hogy a minőségi tartalom behozza, és ott tartsa a látogatókat

Nézzük át ezeket részletesen.

  • Kulcsszó kutatás

Erről már nagy vonalakban volt szó, hiszen beszéltünk arról, hogy a kulcsszavak nem mindig a legmegfelelőbben. Ekkor minden esetben a SEO szakemberre kell bíznod a kutatómunkát, hogy meghatározza milyen kulcsszavak segítségével lenne képes új weboldalad kiegyensúlyozottan működni. Sokkal könnyebb valamit az alapoktól kezdve helyesen felépíteni, mint egy már réges-régen meglévő rendszerbe eszközölni különféle javításokat. Egy új weboldal esetén rengeteg eldöntendő kérdés és feladat van. Ezek általában a következők:

Milyen menüpontokat hozz létre?

Milyen kategóriák legyenek?

Hogyan nevezd el a termékeidet, vagy szolgáltatásaidat?

Milyenek legyenek a termékleírások?

Legyen-e blog a weboldalon belül, illetve abban milyen témákról írj?

Stb.

Ezeket a legtöbb cégvezető szereti saját maga eldönteni arra hivatkozva, hogy:

„Én ismerem legjobban a saját vállalkozásom.”

Nos, nem állítjuk az ellenkezőjét, hiszen, mint vállalkozó, és ezen belül is egy adott terület ismerője a saját vállalkozásod biztosan te ismered a legjobban, viszont tapasztalataim szerint a cégvezetők egyáltalán nem ismerik a célcsoportjukat (vevőik igényeit), és nem tudnak eredményesen kommunikálni irányukba. A marketing kommunikáció, vagyis hogy mit és hogyan mondasz a termékeidről nem a szakmád része! Ezt külön kell megtanulnod. Ezért is van szükség a keresőmarketing ügynökségekre. Pontosabban ez az egyik legmarkánsabb oka.

A legfontosabb, hogy ne saját ötleteid alapján válassz a lehetőségekből, hanem inkább vedd figyelembe, mit keresnek a vevőid, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és emeld egy újabb szintre a vállalkozásod láthatóságát. 

A kulcsszó kutatás mutatja meg, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezésekkel és hányan keresnek egy adott terméket. A kulcsszó kutatás által feltárt kifejezéseket érdemes használnod a weboldalad menüiben, a kategóriák és a termékek neveiben, a termékek leírásaiban, stb. Ezt a folyamatot érdemes alaposan megtervezni. A kulcsszó kutatás és tervezés ideális esetben már a webáruház elkészítése előtt megtörténik, de meglévő webáruházak forgalmát is jelentős mértékben fokozhatja.

Mint ahogyan azt már az előző körben ismertettük a két fő irányvonalunk, így tehát a szöveg írás és a linképítés meglehetősen organikus és egyénenként, valamint cégenként változó igényektől függ. Ennek tükrében a piackutatásnak egyszeri költsége van, ára 25.000 HUF.

A szövegírás költsége általában 4 HUF/karaktertől kezdődik és a szöveg témájától, a kulcsszavak mennyiségétől és a terjedelemtől függően 5 HUF/karakternél áll meg. Ezzel szemben a linképítés a linkek minőségétől és számától függően kerül megállapításra az ár. Ez egy egyéni megbeszélés tárgya. Emellett függ a prémium havidíjas illetve a sikerdíjas konstrukciók választásától is.

Milyen marketing büdzsére van szükség?

Havidíjas programok esetén ajánlott havi szinten százezer forint izolálása a marketing büdzséből csak és kizárólag a keresőoptimalizálásra félretenni.

Miért nem érdemes egyedül kísérletezni?

Mind már volt róla szó a marketing egy szakma, melyet emberek nem véletlenül tanulnak és nem véletlenül használnak a legnagyobb cégek már különálló marketing részlegeket a sikerük érdekében. Egy saját gerilla akció a keresőoptimalizálásban sokszor kamikaze akcióba torkollhat.

Ha felkeltettük érdeklődésedet fordulj hozzánk bizalommal!

A SEO legyen veled!