Keresőoptimalizálót keresek!

Számos cég folytat kanossza járást egy jó keresőoptimalizáló céget keresve. Rengeteg aspektust megpróbálnak tekintetbe venni, amikor döntést hoznak, mint például az ár, a megbízhatóság, esetleg az előzetes visszajelzések (melyekre nehéz rátalálni, hiszen a legtöbb cég anonim marad, és adott versenypályán belül nem etikus konkurenseknek dolgozni). Láthatjuk tehát, hogy összességében azért ez nem is olyan egyszerű. Millió olyan dolog van, amit szem előtt kell tartani, mielőtt bármibe is belevágnánk.

Ebben a cikkben azt fogjuk tárgyalni, hogy milyen tényezők járulnak hozzá ahhoz, hogy minden csillag együtt álljon és az adott vállalkozás rátaláljon a megfelelő kereső optimalizáló cégre. Természetesen mi mindig is kicsit elfogultak leszünk, és a saját eredményeinkből indulunk ki, viszont próbálunk tárgyilagosak is maradni, hiszen mi magunk is folyamatosan tökéletesítjük technikáinkat és mindig jobb és jobb eredményeket akarunk elérni.

Keresőoptimalizálás megbízható módszerekkel és garanciával. Ez eddig oké, de mi a menete, milyen lépésekből áll a hatékony SEO? Mitől függnek a keresőoptimalizálás árak? Ezek mind mind izgalmas kérdések. Ezekre fogunk megfelelni.

Először is vizsgáljuk meg miért olyan fontos a SEO. Nos, ez egyszerű kérdés. Ma már azt mondhatjuk, hogy akinek nincsen online jelenléte, az jóformán nem is létezik az online piacon. Minden vállalkozásnak az a célja, hogy jobb eredményeket produkáljon versenytársainál és ne veszítsen színvonalából. Ez is rendben van, viszont fontos megjegyezni, hogy a legtöbb ember ma már nem a tartalomra, hanem sokkal inkább a küllemre ad. Ma már az fog nyerni, aki több emberhez eljut. Lehet a terméke, vagy szolgáltatása maximum B kategóriás, akkor is.

Vannak akik havi 10.000, van aki 50.000, van aki 100.000 forintot is elköltenek az elérésre. Aki nem költ semmit, annak nem lesznek vevői az internetről. Az a legerősebb konkurensed, és hosszabb távon az lesz a legsikeresebb, aki a legtöbbet költ, és aki a leghatékonyabban használja fel a vevőszerzésre szánt keretét.

Nézzük most át, milyen módszereket használhatsz ügyfélszerzésre, és hogyan tudod leghatékonyabban felhasználni az erre szánt havi keretedet!

Napjaikban ez a három legelterjedtebb online vevőszerzési módszer

  • AdWords hirdetés,
  • Facebook hirdetés,
  • Keresőoptimalizálás.

A nagy kérdés az, hogy céged havi keretét melyikre érdemes elkölteni?

 

Ha már próbálkoztál AdWords vagy a Facebook hirdetéssel, akkor tapasztalhattad, hogy egy látogató megszerzése általában 20-25 forintba kerül. Ha fizeted a hirdetést, folyamatosan jönnek a látogatók, ha abbahagyod, a látogatók elmaradnak. 

A keresőoptimalizálás az első hónapban – akármennyit is szánj rá – nem hoz látogatókat. A Google keresőnek időbe telik feltérképezni a honlapodat, és kiértékelni a rá mutató linkeket (ezek határozzák meg a helyezéseket). Lehet, hogy az első hónapban néhány szóval felkerülsz a Google kereső 20-30-dik helyére, de erre szinte senki sem kattint. A keresők az első 4-5 találatot nézik át (az első 5 helyezett szerzi meg a keresők 60%-át). Több hónapos folyamatos keresőoptimalizálás (linképítés és szövegírás) kell, hogy több kulcsszóval is az első tízbe, vagy az első öt helyezett közé kerülj a Google keresőben. Mikor viszont ezt végre eléred, már folyamatosan jönnek a látogatók a honlapodra.

A keresőoptimalizálás kezdetén tehát egy látogató megszerzése sokkal többe kerül, mint AdWords hirdetéssel, de az egy látogatóra eső költség hónapról-hónapra egyre kevesebb lesz, és akár 5-10 forint/látogatóra is csökkenhet hosszabb távon.

A keresőoptimalizálás árak a versenytársak erősségétől függnek – ugyanúgy mint az AdWords vagy a Facebook hirdetési árak. Általában egy év után fele annyiba kerül megszerezni egy látogatót keresőoptimalizálással, mint AdWords vagy Facebook hirdetéssel.

A látogató még nem vevő

A honlapodra érkező látogatóknak egy része lesz csak az ügyfeled. Jellemzően 100 látogatóból 1-3 fog érdeklődni a szolgáltatásod iránt. Ezt nevezzük konverziós aránynak. Ha 100 látogatóból 3 megrendelésed van, akkor a konverziós arány 3%. Ha 100 látogatóból 1 megrendelésed lesz, akkor a konverziós arány 1%.

A keresőoptimalizálásnak általában jóval magasabb a konverziós aránya, mint az AdWords vagy Facebook hirdetésnek. Azoknál a honlapoknál, ahol nagyjából ugyanannyi látogató érkezik a Google keresőből, mint az AdWords hirdetésekből, 2-3-szoros a konverziós arány a keresőoptimalizálás javára. Tehát ha a honlapodra havonta 1.000 látogató érkezik az AdWords hirdetésből, akkor ebből mondjuk 10 megrendelésed lesz (1%-os konverzió), míg a Google keresőből érkező 1.000 látogatóból, 20 vevőd lesz (2%-os konverzió).

Mennyi ideig érdemes folytatni a keresőoptimalizálást?

Ha nem költesz AdWords hirdetésre, nem jönnek vevők. Ha nem szánsz pénzt a keresőoptimalizálásra, nem javulnak a honlapod helyezései. A keresőoptimalizálásra tehát ugyanúgy folyamatos érdemes költeni, mint AdWords vagy a Facebook hirdetésre.

Szolgáltató cégek (főként az egy fős vállalkozások, például kertészek, kályhások, belsőépítészek, építészek stb.) általában fél év, de maximum egy év optimalizálás után nem költenek többet, ugyanis ilyenkor már több érdeklődő jelentkezik náluk, mint amennyi a kapacitásuk. Erre több partneremnél is van példa.

Mik a keresőoptimalizálás árak legfőbb elemei?

1. prémium linképítés
2. keresőoptimalizált szövegírás a honlapodra

Sok cég ott rontja el nagyon a saját szolgáltatásának hirdetését, hogy túlságosan túl bonyolítja a dolgokat, és megpróbál olyan klisékkel szakmaiságot kölcsönözni magának, mellyel sokkal inkább aláássa a saját komolyan vehetőségét.

Mi abban hiszünk, hogy az egyszerűség a siker záloga. Három alapvető lépésből rakjuk össze a weboldalad SEO-ját. Egyrészről technikailag alkalmassá tesszük a weboldalt, hogy a keresőmotorok mintákat vegyenek, másrészről tartalmilag egy részletes akár 100-150 szavak kulcsszókutatással megadjuk a weboldalad főbb tartalmai irányvonalait. Feltöltjük prémium tartalommal és az utolsó lépésben indul a linképítés. Ez ennyire egyszerű.

Két fő árképzése van a keresőoptimalizálásnak, az egyik a havidíjas, a másik pedig a sikerdíjas opció. A havidíjas esetében havonta egy bizonyos összeget fizetsz, és a SEO szakemberrel folyamatosan tartod a kapcsolatot, míg a sikerdíjas SEO esetében akkor fizetsz, ha a weboldalad elérte a számára legkedvezőbb helyezést.

Fordulj hozzánk bizalommal, vagy olvasgass tovább a blogon, hogy megismerd, hogy dolgozunk!

A SEO legyen veled!