Linképítés a gyakorlatban

Linképítés a gyakorlatban

Ebben a cikkben lerántjuk a leplet a legjobb Linképítési stratégiákról úgy, hogy semmiféle kispályás balek klisét nem lövünk el. Érdekel mi az a linképítés? Nem teljesít túl jól a weboldalad? Olvasd el ezt a cikket, és okulj! Hidd el, nem fogod megbánni!

Abban azt hiszem, mindannyian egyet tudunk érteni, hogy az online passzív marketing stratégiák egyik legfontosabb alapkövének manapság a keresőoptimalizálás tekinthető. Azért nagyon fontos ez a terület, mert általa passzívan rengeteg embert képes elérni a blogunk, vagy a weboldalunk, úgy, hogy nem is igazán hajtottunk végre nagy feladatokat.

Miért nem kattintanak mégsem, ha egy bomba biztos stratégiát használsz?

Alighanem azért, mert a stratégiád valójában nem bomba biztos, vagy csak simán átlagos, és a piaci résztevők hasonló szolgáltatásai iránti vásárlói immunitás már nem hoz nagyobb fokú érdeklődést a weboldalad iránt.

Jelentős ok lehet még az is, hogy nem elég érdekes, nem elég profi, vagy nem elég meggyőző az, amit írsz. Hogyan lehet meggyőzően írni egy témáról? Úgy, hogy lelkesedsz iránta, és tényleg a mestere vagy ennek az adott témának. Abban az esetben, ha nem vagy a mestere, és még csak nem is hiszed magadról, hogy képes lehetsz rá, csupán össze-vissza irkálsz úgy, hogy még magadat sem tudod meggyőzni. EZ NEM PROFI!

Természetesen a világ legjobb írója is lehetsz, és még a lehető legjobb kulcsszavakkal is dolgozhatsz, egy kiváló on-site optimalizáló szakember lehetsz, aki a tartalommarketing leghatalmasabb guruja, ha hiányzik belőled a professzionalitás, vagy a profizmus bármelyik megnyilvánulása.

Miért probléma ez?

Azért, mert az emberek nem szeretik, ha valami nem profi. Az emberek szeretnek fizetni, de nem mindegy, hogy miért. A pénzükért mindig a legjobb szolgáltatásokat várják, a pénzükön váltják meg az időt, amit a tapasztalásba próbálnak ártani és ettől válik olyan kiválóan elkülöníthetővé a vásárlók fájdalompont profilja, amit neked meg kell célozni.

Ez a célzás történhet tartalmi SEO-zással, vagy Linképítéssel. A Linképítés egyik, ha nem a legnagyobb előnye a tartalommarketinggel szemben, hogy képes számodra egy igazán professzionális hivatkozói hátteret felépíteni.

A tartalmi SEO-val szemben a linképítés vagy off-page SEO pont arra koncentrál, hogy a saját weboldalra mutató külső szignálokat úgy befolyásolja, hogy az oldal hitelességét növelje. Magasabb hitelességi faktorral pedig jobb helyezéseket lehet elérni.

A linképítés nem azt jelenti, hogy szétlinkelsz egy teljesítmény nélküli, mindenféle professzionalitást nélkülöző kontentet különböző közösségi média platformokon. Az első dolog, ami általában az embereknek eszébe jut a linképítésről az sajnos ez. Egy-két magát dörzsöltnek gondoló vén róka a mai napig próbál úgy megélni, hogy valós teljesítmény nincs mögötte. Linkfarmokon helyeznek el linkeket, saját linkhálózatokat építenek, de találkozni olyanokkal is, akik közösségi média linképítést értékesítenek. Na, ehhez mekkora arc kell már! Mondjam még, hogy ez mennyiben aknázza alá az oldal hitelességét, vagy magadtól is összeraktad?

Mindezek tükrében most azt fogjuk vizsgálni, hogy egy jól felépített off-page SEO projekt, hogyan, és milyen technikákkal lesz képes befolyásolni oldalaink láthatóságát és későbbi helyezéseit. Erre az alábbi technikákat fogjuk használni.

  • Anchor szöveg (horgonyszöveg)
  • hivatkozó oldal spam faktora
  • a linkek számának növekedési üteme
  • hivatkozó domainek száma
  • hivatkozó domainek és oldalak hitelessége
  • a backlinkek (külső oldalról származó hivatkozások) száma

Ejtsünk hát egy-két szót mindegyik itt felsorolt elemről!

  1. Anchor szöveg

Első körben beszéljünk egy kicsit arról, hogy mi is önmagában ez az anchor szöveg. Semmi ördöngösség nincs benne, ez egy külső linknek megnyitására szolgáló textuális formában megjelenő link. Biztosan láttál már ilyen linkeket oldalakon.

Általában alá vannak húzva és Bold betűvariációval (azaz félkövéren) vannak szedve egy figyelemfelkeltő színen. Ebben az esetben a horgonyszövegünk az ilyen linkeket kifejezés. Azért érdemes ezeket a horgonyszövegeket használni, mert bejegyzésen belüli kulcsszavakként funkcionálnak, melyek elviszik az érdeklődőt direkt (link kattintással) és indirekt (keresőtalálat által) a hivatkozott forráshoz. Minél több, és minél relevánsabb külső link mutat egy weboldalra az annál pontosabban és annál jobban listázható a keresőmotorok számára előkelő helyezéseket elérve a böngészőkben.

További előnye még ennek a hivatkozástípusnak, hogy képes lehetsz általa sokkal nagyobb hitelességet felépíteni, mivel az emberek az efféle linkelést sokkal okosabbnak, sokkal profibbnak gondolják és hamarabb is kattintanak efféle hivatkozásokra, mert a hitelesség látszatát adják. Lásd: A legtöbben a Wikipédia hivatkozásait is így adják meg, ha cikket írnak bele.

  • A hivatkozó oldal spam faktora

A spamet azt gondolom, nem kell senkinek bemutatni, úgy vélem világos, hogy a magasabb spam faktor alacsonyabb professzionalitást kölcsönöz egy webhelynek függetlenül attól, hogy ki és hogyan építette fel azt. A kéretlen marketing mailek és levelek, sokak számára igazi kínt jelentenek, és különben is, ha sok spam kerül a spam mappába (ahogy az általában lenni szokott) akkor az adott oldalról származó linképítő tevékenység csupán részeredményeket képes produkálni.

  • A linkek számának növekedési üteme

Fontos dolog a tervezés, ahogy az a tartalommarketing szempontjából sokszor előtérbe kerül. Egy jó tartalommarketing kezdeményezés egyik legalapvetőbb ismérve, hogy folyamatos, vagy legalábbis a folyamatosság látszatát kelti. Egy-egy ilyen hatás viszont egy fontos és igényes előtervezést von maga után. Mindig hozz létre marketing naplót, amelyben leírod a marketing terved kampányszerű időbeosztásokkal ellátva. Minél pontosabban célzol, annál komolyabban vehetőbb a kampányod.

Ugyanez vonatkozik a linkekere. Egy jól programozott kampány nem bombáz egy nap alatt szét minden közösségi oldalt linkekkel, hanem éppen ellenkezőleg. Több helyre linkel hosszabb idő alatt egy értelmes eloszlással.

A linkek számának növekedési üteme ne legyen azonnali, és pláne ne legyen túl gyors. A türelem, mint az élet számos más területén, itt is rózsát terem.

  • A hivatkozó domainek száma

Itt viszont mindig a több a jobb elvet követjük. Az online marketingben sokszor követjük a fordított arányosság elveit, ha a potenciális ügyfelek célzásáról van szó. Ha viszont kontentről, és különféle hivatkozási platformokról van szó ott mindig az egyenes arányú egyenletes növekedés elve a fontos,

  • A hivatkozó domainek és oldalak hitelessége

Azt hiszem, ez bőven magáért beszél. Csak releváns domainekről, profi tartalmakat szolgáltató webhelyekről, adekvát és hiteles oldalakról linkelj!

  • A backlinkek száma.

Mik is azok a backlinkek? Nos, ezek külső hivatkozásokból származó webhelyek. Ez képzi alapvetően az alapját a linképítésnek. Minél függetlenebb, minél profibb ez a külső webhely, annál hitelesebb forrásnak minősül a kiküldött link. Ezért érdemes szakmai kapcsolatokat fenntartani és folyamatosan ápolni.