Érdekes téma kifejtésébe kezdünk. Bizonyára sokak számára nyitott a kérdés, hogy miért éppen a blogról lesz szó, mint belső linképítési mechanizmus. Nos, manapság már azt mondhatjuk, hogy az a cég, melynek nem rendezett az online jelenléte, az tulajdonképpen nem is létezik, vagy annyira nem számottevő elem a piacon, hogy nem képes magas konverziót generálni. 

Ma a PR cikkekre épülő linképítés bizonyul a leghatékonyabbnak. A link összekapcsol két weboldalt és a modern algoritmus mind a két weboldal teljes tartalmát vizsgálja. Kulcsszavakat és kifejezéseket keres a teljes dokumentum szövegében. Összekapcsolja a PR cikk forrásaként szolgáló weboldal címsorát, főcímét, képeit, képek aláírását és minden fontos HTML elemet a cél weboldal tartalmával. A linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a célzott honlapra. A weboldal értéke megnő, ezért jobb rangsorolást kap.

Ugyanezzel a módszerrel kerültek az élmezőnybe a versenytársak. A sikerük titka a jó minőségű tartalom és a kiváló linképítés. A versenytársak HTML forráskódjának elemzésével te is megismerheted, hogyan alkalmazzák a bevált tartalomépítési módszereket. A linkprofil hálózat feltérképezésével pedig megtudhatod a féltve őrzött linképítési titkokat. Megismerheted, milyen weboldalakról és milyen linkszöveggel szereznek linket a versenytársak. Ezeknek a birtokában úgy tudod módosítani weboldalad tartalmát és a weboldaladra hivatkozó linkek hálózatát, hogy minden konkurensénél jobb minőségű legyen. Amikor a te weboldalad értékesebbé válik a rangsorolási algoritmus számára, mint az előtted lévő, egyszerűen helyet cseréltek. Így kerülsz lépésről lépésre a Google első helyére.

Hogyan kerülhet weboldalad az élmezőnybe anélkül, hogy feleméssze idődet, pénzed és energiád a keresőoptimalizálás?

Ezeknek a keresőoptimalizálási feladatoknak az elvégzése rettentően időigényes folyamat. Mindenképpen szükség van azonban egy igényesen épített blogra ahhoz, hogy tartalmaidat megfelelő linkekkel tudd felépíteni.

Mi is az a Blog?

A blogok már sokkal előbb működtek még mielőtt a közösségi média elkezdett volna terjedni. Sokan népszerűségre tettek szert azáltal, hogy gondolataikat az írott szóba, videókba, képekbe illesztették, amelyeket rövid online tartalmak formájában tárhattak a nyilvánosság elé. Ilyen formán a blogok sokkal inkább minősülnek, rugalmas folyamatosan frissülő újdonságokat hozó weboldalaknak, mint valami gyerekes kuruzslásnak, amit egyébként is az égből pottyantottak ide. Amiért fontosak, az nem más, minthogy a blogok önmagukban nem mások, mint kiváló PR cikk gyűjtőhelyek.

A hype kezdetleges hulláma elsősorban azokon söpört végig, akik értők voltak. Ez azt jelenti, hogy vállalkozó szellemű, minimális informatikai tudással rendelkező emberek és digitális bennszülöttek (ekkor még 14-15-16 éves gyerekek) blogoltak. Őket később, ha tehetségesek voltak, sokan kezdték olvasni és az első influencerekké nőtték ki magukat.

 

Ki az az influencer? 

A magyar nyelvben őket némi csorbítással a szó eredeti értelmében vélemény vezérekként tarthatjuk számon. Ez azért izgalmas, mert a legúttörőbb marketing szakemberek egy jó része a SEO (keresőoptimalizálás) mellett az influencereket használja arra, hogy eljuttassák az üzenetüket a nagynyilvánosság elé. És itt kell egy kicsit a bizniszről beszélni.

A vállalkozói szelleműek úgy döntöttek, hogy a blogjaikat pénzre váltják, a népszerűbbek pedig jövedelmező passzív jövedelemáramokat szereztek a reklámokból, a fizetett hirdetésekből és az affiliate (vagyis ajánlói) marketingből egyebek mellett szólva. Gondolhatná tehát az ember, hogy ez eddig szép és jó, de ha ők megcsinálták magukat, én merre induljak el?

A válaszunk nagyon egyszerű. Ugyanezen az úton. Annyi apró kis módosítással, hogy használj influencereket arra, hogy a linkjeidet szórják. Ez egy remek módja az indirekt linképítésnek, ugyanis az influencerek posztjait széles körben olvassák.

A vállalkozók, cégtulajdonosok illetve lelkes gazdagodni vágyók kihasználhatják a blogok rendkívüli népszerűségét, és elkezdhetik saját blogolásukat a saját üzleti kampányuk kiépítésére. Hiszen ma már számos forrás áll rendelkezésre ahhoz, hogy a blogokat népszerűbbé tegyük. A minket körülvevő információs kottazűrben már majdnem minden információ (beleértve a tudatalatti üzeneteket, hogy vásároljunk) blogoktól származik. Ha valaki jól csinálja, a blogolás valóban nagyon hatékony eszköz lehet a megfelelő célközönség vonzására. A linkáram kialakításáról nem is beszélve.

 

Vigyük ezt az ötletet egy kicsit magasabb szintre!

Egyetlen kattintással elemezheted a weboldal HTML forráskódját és azonnal ki lehet javítani a tartalmi hibákat. A TOP10 kulcsszó elemző funkcióval pedig 10 perc alatt megtalálhatja a szemantikus kifejezéseket. A tartalom felújítása után már csak jó minőségű PR cikkeket kell publikálni. Erről gondoskodik a mi Közösségi Linképítési Csomagunk. Nem kell órákat tölteni linkpartnerek keresésével. A közösségi linképítés tagok honlapján azonnal publikálhatod a weboldaladra hivatkozó PR cikkeket. Anélkül, hogy napokat leveleznél a linkpartner weboldal tulajdonosával, mire végül publikálja a cikket.

 

Mire lehet még kiválóan használható a blog a linképítésben?

Adott kulcsszavakra történő írás esetén a blog egy kimondottan jól hivatkozható belső hálózatot építhet ki a külső hivatkozási struktúrákon keresztül. Ezt a formulát nevezzük hashtag-eknek. A hashtag egy Instagram posztról is kiviheti egy blog poszt irányába a figyelmet. Ne feledd! Minél többen állnak be mögéd, és minél gyakrabban hivatkozott forrás vagy, annál többen találnak rád az online térben, és annál előkelőbb helyen rangsorol a Google. Sok önjelölt SEO szakember például influencerekkel működik együtt különböző szponzorációs megoldásokkal, hogy linket építhessen. Mi azonban ennél egy jobb szolgáltatást ajánlunk.

Hogyan működik ez a szolgáltatás?

Megadhatsz nekünk kulcsszavakat, melyek a fő kulcsszavaid az adott tartalomhoz. Mi ezek mellé még javasolni fogunk több olyan kulcsszót is, mely segítségével több helyen is előnyös pozícióban rangsorol az oldalad. Ezekre a kulcsszavakra ezután szöveget írsz, melyet mi ellenőrzünk és kritikusabb esetben külső, általunk épített influencer blog posztokban is megjelenítünk, hogy több rád hivatkozó link mutasson oldalad felé. 

Természetesen azt is kérheted, hogy írjuk meg neked a posztokat. Tehetséges szövegíróink állnak rendelkezésedre a hét minden napján.