Linképítés és dropshipping blog

Linképítés és dropshipping blog

Ha ma valaki megkérdezné tőlem, hogy mi az egyik legjobb lehetőség a bloggal való pénzkeresésben azt mondanám, hogy a High Ticket Sales, ám ahhoz, hogy azt tudjuk jól csinálni, ismernünk kell pár definíciót, sorrendben ezek a következők:

  • Sales funnel
  • Dropshipping
  • Link építés

A High Ticket Salesnek, mint technikának a lényege egy online affiliate linkes értékesítési tölcsér létrehozása, mely egy dropshipping (vagy más értékesítési) oldalra tereli a közönséget, és magas konverziós értékű árut értékesít ezen az oldalon keresztül. Ezen termékeknek a népszerűsítésére az egyik legjobb eszköz a blog. A blog ugyanis teljes mértékben alkalmas arra, hogy az érdeklődőket az affiliate, vagy dropshipping linkekhez küldje.

Na, most ezt jól megaszontam. Lehet, hogy kicsit kínainak tűnt ez így elsőre, ezért helyezzük egy másik aspektusba az egészet. Nézzük meg, hogy mire gondolok az egyes definíciók mögött, de mielőtt bármit is mondanék, vagy írnék, hadd tisztázzak valamit.

Ebben a cikkben egy olyan passzív értékteremtési technológiával foglak megismertetni, ami a blogoddal való pénzkeresés szent kelyhe lehet!

Mit jelent először is a Sales funnel?

Ez nem más, mint egy értékesítési tölcsér. Lényege az, hogy egy adott témában érdeklődő személyeket összegyűjti egy helyen. (blog) Innen elviszi egy statikus landing page-re, ahol már csak a termék iránt érdeklődő emberek összpontosulnak. Innen egy link használatával elviszi őket arra az oldalra, ahol meg tudják venni a terméket. Jellemzően a második oldalon már adatokat is gyűjt. Itt általában a márkával kapcsolatos fontosabb információkat találjuk, és egy bemutatkozó videót. Ilyeneket szerintem már mindenki látott. A sales funnel tehát egy rendszer arra, hogy az érdeklődőkből vevőket konvertáljunk lassan és biztosan.

Mi is ez a dropshipping?

A dropshipping egy olyan értékesítési menedzsment módszer, amelyben a kiskereskedő nem tárolja az árut raktáron, hanem átadja a vevői megrendeléseket és a szállítási adatokat a gyártónak, egy másik kiskereskedőnek, vagy egy nagykereskedőnek, aki az árut közvetlenül az ügyfélnek szállítja.

Mint a kiskereskedelmi üzletágban, a kiskereskedők többsége a nagykereskedelmi és a kiskereskedelmi ár közötti különbségből profitál, de egyes kiskereskedők a jutalékban elért eladások százalékos arányát keresik, amelyet a nagykereskedő fizet a kiskereskedőnek.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

Lehet, hogy egy dropshipping kiskereskedő online termékkatalógusban tárolhatja a megjelenítendő elemeket, vagy nyomtatott termékkatalógust biztosít, hogy az ügyfelek a vásárlás előtt ellenőrizhessék az elemeket.

A kiskereskedők, akik a nagykereskedőktől kiszállítják az árukat, intézkedéseket hozhatnak a kiskereskedő címének elrejtésére vagy a nagykereskedelmi forrás széles körű ismeretének megtartására. Ez “vak szállítással” érhető el (árutovábbítás cím nélkül), vagy “privát címkézés” (az árut a nagykereskedőtől a kiskereskedőhöz igazított visszatérési címmel szállítják). A nagykereskedő személyre szabott csomagolási lapot is kaphat (amit nagyon is érdemes küldeni a szállítási adatok megadásakor), beleértve a kiskereskedő cégnevét, logóját és elérhetőségeit.

Ez a fajta címkézés akkor fordulhat elő, ha egy kiskereskedő (amely általában kis mennyiségben értékesít a nagyközönségnek) egyetlen nagy megrendelést kap egy termékhez. A kiskereskedő gondoskodhat arról, hogy az árut a gyártó vagy a forgalmazó közvetlenül szállítsa az ügyfélnek.

Az online aukciós webhelyek eladói szintén dropshippinget használnak a termékek terjesztésének módjaként a készlet raktározása és szállítása nélkül. Az eladó újként tünteti fel az elemet, majd az árut közvetlenül a nagykereskedőtől szállítja az ügyfélnek. Az eladó nyereséget kap a termék és a nagykereskedelmi ár közötti különbségből, levonva az eladási, kereskedői vagy szállítási díjakat.

 
 

A főbb beszállítók és a teljesítési szolgáltatások elsődlegesen az USA-ban találhatók. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az e-kereskedelem egyre könnyebb, és az internet egyre növekvő része az e-kereskedelemben játszik szerepet. A Kínában székhellyel rendelkező beszállítók egyre nagyobb mértékben tudtak versenyezni az azonos országbeli forgalmazókkal a kis csomagok javított logisztikája és a kereskedelmi akadályok enyhítése miatt. Egyes jelentések azt mutatják, hogy az internetes kiskereskedők közel 33% -a használhatja a dropshippinget, mint fő módszert a megrendelés teljesítéséhez.

Hogyan lehet ezzel csalni?

A dropshipping is kiemelkedő szerepet játszott az internetes otthoni üzleti csalásokban. A csalók művészei a dropshippinget jövedelmező “otthon végezhető munka” -ként való terjesztésének. Az átverés áldozatát eladják azoknak a vállalkozásoknak a listájáról, amelyekből dropshipping megbízásokat lehet elhelyezni. Ezek a vállalkozások nem lehetnek nagykereskedők, hanem más üzletek vagy magánszemélyek, akik közvetítőként működnek a kiskereskedők és a nagykereskedők között, és nincs saját termékük. Ezek a közvetítők gyakran olyan díjakat számítanak fel, amelyek kevés kárigényt biztosítanak az áldozatnak, és rendszeres díjat igényelnek a kiskereskedő szolgáltatásainak használatáért.

Mik a lehetséges hátulütői?

A dropshipping egyik hátránya az lehet, hogy a csomagot fogadó ügyfelek rájönnek, hogy túlárazott terméket vásároltak az eBay-ről, vagy az AliExpress-ről, így visszaküldik a terméket a gyártónak, majd az azonos elemet közvetlenül a gyártótól rendelik meg. A visszatérítés feldolgozásának költsége és az eladhatatlan visszaküldött termék elvesztése jelentős veszteségeket okozhat a gyártónak.

Ez valljuk, be abban az esetben történhet meg, ha a cím és a szállítási adatok, valamint a gyártó neve feltüntetésre kerül. Ez viszont nem jó sem a gyártónak, sem pedig a beszállítónak. Abban az esetben, ha az adott itemet reklamálják, a termék a dropshipper által kerül konziderálásra a kártérítés kapcsán. Mielőtt azonban bárki bármit vásárolna nagyon pontosan megfogalmazott Refund Policy-t kell írni, melyet legtöbb esetben a kimondottan e-kereskedelemre specializálódott oldalak alapból elkészítenek.

Mi kell hozzá, hogy elkezdhess egy Shopify weboldalt Magyarországról?

Nagyon egyszerű. Először is mindenképp szükség van arra, hogy egyéni vállalkozó legyél. Itt én a KATA-t szoktam ajánlani, mivel én is ezt csinálom. A második fontos dolog, hogy a Shopify-odra telepíts egy Szamlazz.hu appot, hogy minden eladásról számlát tudj kiállítani. Végül, de nem utolsó sorban kelleni fog egy fizetés lebonyolító szolgáltatás, amelynek mi az OTP Simple Pay-t ajánljuk. Természetesen az oldal működik a PayPal-el is, ám sokkal profibb, ha van egy külső fizetés elfogadó helyed.

Mennyi a költsége?

Nos, a domain és a tárhely, valamint az appok azok, amik drágává teszik ezt a sztorit. Ez így cakompúder összesen 60 dollár/hó, úgy hogy biztosan visszatermeli önmagát. Ezen kívül még egy kisebb költség a Simple Pay beállítás, de ez egyszeri 20 ezer szép magyar forint kifizetését jelenti.

Mennyit lehet vele keresni?

Hát… mennyit akarsz? Könnyen, és egyszerű magabiztossággal tervezheted a bevételedet, ha Shopify weboldalad van, és heti párszáz dolláros eladásoktól kezdve a havi tízezer dolláros bevétel sem ritka. Adj el valami igazán NAGY dolgot!

És akkor most jutottunk el az utolsó kérdéshez: Mi is ez a linképítés?

A linképítés egy SEO technika.

Mi is a SEO?

Röviden keresőoptimalizálás!

Minden egyes keresőmotor úgynevezett „spidereket” azaz keresőrobotokat küld ki különféle kifejezésekre. Ezek a kifejezések gyakoriságukat és relevanciájukat tekintve jelennek meg a keresési találatok között parasztosan szólva. A rendszert ott tudjuk befolyásolni – és itt kezdődik a SEO önmagában – hogy saját kulcsszavakat adunk meg, melyekre a keresőbe begépelt kulcsszavakat keresve mi is bejöhetünk. Pontosabban ez a cél.

 

Sokszor hallom, hogy a SEO valamiféle sötét praktikának van beállítva, amivel a Google rendszereit, algoritmusait próbáljuk meghackelni. Pedig ha közelebbről vizsgáljuk ezt a kérdést, magunktól is könnyen rájöhetünk, hogy erről szó sincs.

A cél egyszerűen a felhasználók fontosabb kérdéseinek, felvetéseinek minél pontosabb megválaszolása, és az oldal, valamint a tartalmak folyamatos megkérdőjelezése és böngészői igényekhez való igazítása. A teljes művelet minél okosabb megvalósításának pedig alkalmazkodnia kell a keresők által hozott alapszabályokhoz. Ezek a szabályok a felhasználói igényeket és annak változásait próbálják meg figyelembe venni.

Ha összesítenünk kellene minden olyan helyet, ahonnan az érdeklődők elérnek egy weboldalt, akkor az eredmény minden bizonnyal az lenne, hogy a keresőkből érkezik a weboldalakra a legtöbb látogató. Ennek az oka, hogy bár más forrásokból is származhat forgalom, mégis legtöbbször a keresőt használják a felhasználók tájékozódásra. Gondoljunk csak bele olyan szélsőséges példákba, minthogy valaki szeretne egy nyuszis rugdalózós pizsamát venni, amit látott valahol, de nem tudja, hol keresse meg, és mégis mit keres. Mit fog ez a személy először lépni? Beírja a Gugliba!

És itt jön képbe a minőségi kontent, mint a legerősebb tényező. A Google  ugyebár önmagában nem tudná kialakítani a sorrendet a felhasználók számára, így tehát szükség van rá, hogy segítsük őket. Segíthetünk megérteni, hogy mi is található a weboldalon, az vajon fontos-e a felhasználóknak, és mi egyébként hiteles forrásnak számítunk-e, mint szakértői hatalom.

Persze a Google keresőrobotjai egyre célorientáltabbnak tűnhetnek, azonban óriási korlátaik vannak. Ezen túl a SEO, mint szemléletmód segít abban, hogy olyan tartalmat készítsünk, ami valóban ki fogja elégíteni a felhasználók igényeit, és választ adhatnak a kérdéseikre.

A jó SEO-zás három technikai alapvetése a következő:

  1. technikai SEO
  2. on-page SEO (tartalmi SEO)
  3. off-page SEO (linképítés)

Mindhárom dologról külön-külön is lehetne regélni, minthogy önálló szakterületként mindhárom megállja a helyét, ám a legfontosabb dolog mégiscsak az, hogy folyamatában megértsük a SEO-zást. A technikai SEO a webfejlesztéshez, a tartalmi SEO a kontent marketinghez és szövegíráshoz, míg az off-page SEO a PR-hoz áll talán legközelebb. A különféle irányzatok között viszont akkora belső ellentmondások feszülnek, hogy ma már nincsenek receptek ezen technikák, vagy SEO áramlatok használatában. Az egyedüli recept, hogy légy egyedi és csináld úgy, ahogy számodra a legjobb. Ez egy hosszabb, vagy rövidebb ideig tartó tapasztalatgyűjtő tanulmánymunka eredménye. El nem lehet rontani, csak maximum kevesebb, vagy több sikerrel lehet gyakorolni. Csak akkor kezdj el SEOzni, ha fel vagy rá készülve, hogy holtodig tanulni fogsz.

Technikai SEO

Minden SEO stratégiának megvan az ideológiai gerince, így a Technikai SEO-zásnak is. Technikai keresőoptimalizálásnál a felhasználhatóság van a középpontban. Mondhatnánk az, hogy a technikai SEO szüli meg azokat a technikai alapfeltételeket egy webhely megfelelő működéséhez, amelyekre később épül a Tartalmi (on-page) keresőoptimalizálás, illetve a linképítés (off-page) is. A technikai oldal mindig inkább a háttér ország, melynek a felhasználók által elvárt kritériumoknak kell megfelelnie, mint hogy

  • Google-ben jelenjen meg,
  • legyen gyors,
  • feleljen meg a felhasználói igényeknek,
  • nyújtson jó felhasználói élményt.

És akkor most ugrik a majom a vízbe, vagy ahogyan mondani szokták következzen a fekete leves. Egy jó technikai SEO-nak úgy kell mindezeket produkálnia, hogy közben mondhatni akármilyen eszközről böngészve, gyakorlatilag akármilyen internetkapcsolat mellett képes legyen hozni eme kívánalmakat.

Azt azért mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ma már jellemzően minden projekt technikai SEO elemzésekkel indul. Meg kell ugyanis győződni mindenkinek arról, hogy az adott webhely legyen képes ellátni az alapfunkcióit. Ha ezen a téren valami nem megfelelően működik, akkor minden további keresőoptimalizálás tevékenység (akár tartalmi SEO, akár linképítés) bizonytalan alapokon nyugszik. Ez képes újabb korlátokat állítani, mind a tartalmi SEO-zás, mind pedig a felhasználói élmény felé. Arról nem is beszélve, hogy ha az adott webhely például egy blognak ad otthont, akkor a dinamikus weboldal minden egyes fejlesztésénél (blogbejegyzések írása) jelentős méretű falakba tud ütközni az ember.

Tartalmi SEO

A tartalmi vagy on-page SEO a saját weboldalunk tartalmainak optimalizálása. Nem összekeverendő az on-site SEO-val, ami a tartalmi és a technikai SEO alapvetéseit ötvözi úgy, hogy a keresőoptimalizált kontent kerül a középpontba. Hasonló tehát, de mégis egy leheletnyi különbséget jelöl, hiszen a technikai részre éppen akkora hangsúly kerül. Abban az esetben viszont, ha tartalmi SEO-ról beszélünk, láthatjuk, mint ahogy a nevében is benne van, hogy tartalmat optimalizálunk. Értelemszerűen ezt tudjuk legkönnyebben befolyásolni. Épp ezért érdemes ezt nagyon jól csinálni, és a benne rejlő lehetőségeket lehetőségekhez mérten csúcsra járatni.

Tágabban vett értelemben ez azt is jelenti, hogy ezzel a passzív marketing stratégiával kell igazából a legtöbbet foglalkozni, és nem illik félvállról venni. Vegyük csak a praktikai alapvetéseket górcső alá. Adott egy jól felSEOzott oldal, amely képes passzívan a Google keresésekből rengeteg érdeklődőt a webhelyünkre vonzani, akik később érdeklődőből vásárlókká konvertálódnak. Ez a weboldal SEO nélkül csak aktív munka árán juttatható egyről a kettőre. Ha meggyőztelek miért is olyan fontos ez, nézzük meg a praktikai részleteket.

On-page SEO esetében egy megfelelő kulcsszókutatás követően olyan tartalmi elemekre kell odafigyelni, mint

  • a tartalom címe,
  • az URL,
  • a tartalom szövege (bekezdések és a szöveg),
  • a képek (elnevezés és alternatív szöveg),
  • a meta adatok (meta cím és meta leírás).

Linképítés

A tartalmi SEO-val szemben egy újabb, kissé bonyolultabbnak tűnő és valljuk be, kissé ingoványosabb talajra tévedhetünk, amikor a linképítést vizsgáljuk. Gondolkodtál már valaha arra, hogy bárcsak több forrás mutatna a te weboldaladra, hogy növelje hitelességét?

Nos, a linképítés pont ezt csinálja!

A linképítés vagy off-page SEO bizony pont arra koncentrál, hogy a saját weboldalra mutató külső linkeket úgy rendezze, hogy az oldal hitelességét növeljék. Magasabb hitelességi faktorral pedig jobb helyezéseket lehet elérni a keresési listákon. Egyszerű ugye?

Mi tehát a teljes technika lényege dióhéjban:

  1. Hozz létre egy dropshipping oldalt!
  2. Hozz létre egy landing paget!
  3. Indíts egy blogot!
  1. Dropshipping oldal

Ahogyan azt már a cikkben előzetesen taglaltuk érdemes létrehozni egy olyan dropshipping oldalt, amely alapvető szinten ágyaz meg egy magas konverziós értékű termék eladásának. Ez a termék egy olyan termék legyen, amely nagyon jó minőségű és esetleg az ára is magasabb. Egy AliExpressről értékesített drón például a bolti ár negyede, ami azt jelenti, hogy közel 300%-os nyereség van rajta, ha magas áron értékesíted! Ennek a drónnak kell Lennie annak az egy terméknek, amely mágnesként vonzza a figyelmet a landing page-edre. A blogodban említsd meg, hogy ez a drón nálunk is megrendelhető most 30% kedvezménnyel, de ha nem tartasz, minket megbízhatónak kattints erre a linkre!

  • Landing page

Ez az az oldal, amelyen bővebben bemutatod a terméket. Ez jobban perszonalizálja a márkát és sokkal nagyobb komolyan vehetőséget biztosít számodra. Sokkal többen fognak a vásárló linkre kattintani, hiszen meghoztad a vásárlási kedvet. Abban az esetben, ha nincs vele sikered ezen az oldalon viszont nem kommentezhetnek a trollok, és a blogodra tuti, hogy nem fognak visszakattintani. A másik nagy előnye, hogy készíthetsz egy űrlapot, amely különböző adatokat fog neked gyűjteni, mint például név és e-mail cím, ami alapján célzottan felkeresheted az érdeklődőket későbbi ajánlatokkal.

  • Blog

A blogot építsd mindig több termék köré. A termékek legyenek virálisak, és legyen magas az áruk. Csak gondoljunk bele a nagy számok törvénye alapján. Ha a 5 legjobb drónból, mely fejenként mondjuk 500 dollár csak darabonként egyet-egyet vásárolnak meg máris termeltél 2500 dollárt. Ha ugyanezen drónokból darabonként 5-5 darabot vesznek, akkor már csináltál 12500 dollárt mondjuk egy hónapon belül. Ez a pénz jelenlegi árán 3 576 750 magyar forintnak felel meg. Azért nem rossz, ugye? És csak egy termékcsoportra építettél!

Végkonklúzió:

Érted már, hogy miért mondtam azt, hogy ez a pénzkeresés szent kelyhe? Ezzel a technikával egy webshop után egy kiemelkedő fizetést is elérhetsz és beszállhatsz a milliomosok klubjába! Gazdagodjunk hát együtt okosan!