A keresőoptimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog. Sok cégvezető szeretné ezt a költséget megspórolni azzal, hogy saját maga épít linkeket, vagy olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendel. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon, könnyen elérheted vele, hogy a honlapod a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról.

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a honlapod előre szeretnéd juttatni.

A mi cégünk lassan 350 portált üzemeltet, és 15 alkalmazottal írja folyamatosan a PR cikkek szövegeit. Az elmúlt 3 évben több mint 3000 cikket írtak meg, és ugyanennyi linket hoztak létre az ügyfeleim weboldalaira.

Az én feladatom az, hogy minden hónapban megtervezzem:

  1. Milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket
  2. A honlapod melyik aloldalát linkeljékbe a cikkekből
  3. Melyik kulcsszóra hány darab linket érdemes készíteni

Ebben a cikkben arra próbálok rámutatni, hogy mit is jelent igazából a linképítés, és elmagyarázom, hogy milyen elemei vannak, melyekkel mi is dolgozunk, így megismerheted a nálunk zajló folyamatokat.

Természetesen a világ legjobb írója is lehetsz, és még a lehető legjobb kulcsszavakkal is dolgozhatsz, egy kiváló on-site optimalizáló szakember lehetsz, aki a tartalommarketing leghatalmasabb guruja, ha hiányzik belőled a professzionalitás, vagy a profizmus bármelyik megnyilvánulása. Ezen a ponton természetesen megint írhatnám, hogy illik a profikra bízni az ilyen feladatokat, ám nem az ömlengésnek akarok helyet biztosítani ebben a pár sorban, hanem egy olyan SEO-hoz szorosan köthető technikát szeretnék bemutatni, melyet linképítésnek nevezünk. 

A Linképítés egyik, ha nem a legnagyobb előnye a tartalommarketinggel szemben, hogy képes számodra egy igazán professzionális hivatkozói hátteret felépíteni.

A tartalmi SEO-val szemben a linképítés vagy off-page SEO pont arra koncentrál, hogy a saját weboldalra mutató külső szignálokat úgy befolyásolja, hogy az oldal hitelességét növelje. Magasabb hitelességi faktorral pedig jobb helyezéseket lehet elérni.

A linképítés nem azt jelenti, hogy szétlinkelsz egy teljesítmény nélküli, mindenféle professzionalitást nélkülöző kontentet különböző közösségi média platformokon. Az első dolog, ami általában az embereknek eszébe jut a linképítésről az sajnos ez. Egy-két magát dörzsöltnek gondoló vén róka a mai napig próbál úgy megélni, hogy valós teljesítmény nincs mögötte. Linkfarmokon helyeznek el linkeket, saját linkhálózatokat építenek, de találkozni olyanokkal is, akik közösségi média linképítést értékesítenek. Ennek természetesen van egy olyan módja is, ahol tematikus külső webhelyeken helyeztetsz el linkeket, ami akár a social mediát is magában foglalja. Ezek egyébként mind-mind eredményes trükkök. 

Szeretnél velünk linkeket építeni? Hiteles vagy és úgy gondolod jók a tartalmaid? Fordulj hozzánk bizalommal!

Mindezek tükrében most azt fogjuk vizsgálni, hogy egy jól felépített off-page SEO projekt, hogyan, és milyen technikákkal lesz képes befolyásolni oldalaink láthatóságát és későbbi helyezéseit. Erre az alábbi technikákat fogjuk használni.

  • Anchor szöveg (horgonyszöveg)
  • hivatkozó oldal spam faktora
  • a linkek számának növekedési üteme
  • hivatkozó domainek száma
  • hivatkozó domainek és oldalak hitelessége
  • a backlinkek (külső oldalról származó hivatkozások) száma

 

Ejtsünk hát egy-két szót mindegyik itt felsorolt elemről!

Anchor szöveg

Első körben beszéljünk egy kicsit arról, hogy mi is önmagában ez az anchor szöveg. Semmi ördöngösség nincs benne, ez egy külső linknek megnyitására szolgáló textuális formában megjelenő link. Biztosan láttál már ilyen linkeket oldalakon. 

Általában alá vannak húzva és Bold betűvariációval (azaz félkövéren) vannak szedve egy figyelemfelkeltő színen. Ebben az esetben a horgonyszövegünk az ilyen linkeket kifejezés. Azért érdemes ezeket a horgonyszövegeket használni, mert bejegyzésen belüli kulcsszavakként funkcionálnak, melyek elviszik az érdeklődőt direkt (link kattintással) és indirekt (keresőtalálat által) a hivatkozott forráshoz. Minél több, és minél relevánsabb külső link mutat egy weboldalra az annál pontosabban és annál jobban listázható a keresőmotorok számára előkelő helyezéseket elérve a böngészőkben.

További előnye még ennek a hivatkozástípusnak, hogy képes lehetsz általa sokkal nagyobb hitelességet felépíteni, mivel az emberek az efféle linkelést sokkal okosabbnak, sokkal profibbnak gondolják és hamarabb is kattintanak efféle hivatkozásokra, mert a hitelesség látszatát adják. Lásd: A legtöbben a Wikipédia hivatkozásait is így adják meg, ha cikket írnak bele.

A hivatkozó oldal spamfaktora

A spamet azt gondolom, nem kell senkinek bemutatni, úgy vélem világos, hogy a magasabb spam faktor alacsonyabb professzionalitást kölcsönöz egy webhelynek függetlenül attól, hogy ki és hogyan építette fel azt. A kéretlen marketing mailek és levelek, sokak számára igazi kínt jelentenek, és különben is, ha sok spam kerül a spam mappába (ahogy az általában lenni szokott) akkor az adott oldalról származó linképítő tevékenység csupán részeredményeket képes produkálni.

A linkek számának növekedési üteme

Fontos dolog a tervezés, ahogy az a tartalommarketing szempontjából sokszor előtérbe kerül. Egy jó tartalommarketing kezdeményezés egyik legalapvetőbb ismérve, hogy folyamatos, vagy legalábbis a folyamatosság látszatát kelti. Egy-egy ilyen hatás viszont egy fontos és igényes előtervezést von maga után. Mindig hozz létre marketing naplót, amelyben leírod a marketing terved kampányszerű időbeosztásokkal ellátva. Minél pontosabban célzol, annál komolyabban vehetőbb a kampányod.

Ugyanez vonatkozik a linkekere. Egy jól programozott kampány nem bombáz egy nap alatt szét minden közösségi oldalt linkekkel, hanem éppen ellenkezőleg. Több helyre linkel hosszabb idő alatt egy értelmes eloszlással.

A linkek számának növekedési üteme ne legyen azonnali, és pláne ne legyen túl gyors. A türelem, mint az élet számos más területén, itt is rózsát terem.

A hivatkozó domainek száma

Itt viszont mindig a több a jobb elvet követjük. Az online marketingben sokszor követjük a fordított arányosság elveit, ha a potenciális ügyfelek célzásáról van szó. Ha viszont kontentről, és különféle hivatkozási platformokról van szó ott mindig az egyenes arányú egyenletes növekedés elve a fontos,

 

A hivatkozó domainek és oldalak hitelessége

Azt hiszem, ez bőven magáért beszél. Csak releváns domainekről, profi tartalmakat szolgáltató webhelyekről, adekvát és hiteles oldalakról linkelj!

A backlinkek száma.

Mik is azok a backlinkek? Nos, ezek külső hivatkozásokból származó webhelyek. Ez képzi alapvetően az alapját a linképítésnek. Minél függetlenebb, minél profibb ez a külső webhely, annál hitelesebb forrásnak minősül a kiküldött link. Ezért érdemes szakmai kapcsolatokat fenntartani és folyamatosan ápolni.