Marketingszöveg kalauz a jobb SEO-ért

A látogatószám növelés és keresőmarketing két nagyon fontos eleme a keresőoptimalizálásnak. Ma már annyira nagy a verseny ebben a szférában, hogy a Google első oldalán történő megjelenésért szó szerint gigászi harcok dúlnak az online térben élő üzletek között. Nem elég tehát, ha van egy kontentünk, ami szerintünk jól van megfogalmazva – semmit nem ér, ha az adott kontent nem éri el a célját.

Miért nem elegendő a látogatók számát figyelni az oldalon?

A célunk ezzel a cikkel az, hogy minél több ügyfelelet nyerj keresőoptimalizált honlapodon keresztül, valamint bemutassuk neked, hogy mi milyen eszközöket ajánlunk havidíjas ügyfeleinknek. Ennek mérése a konverziós rátával történik. Ez egy viszonyítási szám, ahol az ügyféllé konvertált látogatók számát vetjük össze az összes látogatók számával. Tehát a látogatók számának ismerete fontos az konverziós analízis szempontjából. Erre a Google Analytics applikáció nagyon nagy segítségünkre van WordPress alapú weboldal esetében.

A leggyakrabban kezelt problémánk, mellyel havidíjas ügyfelek keresnek fel minket az az, hogy nem képesek magas konverziót produkálni. A marketing szövegeik egyszerűen nem érik el azokat a kijelölt célokat, melyeket ők tűznek ki eléjük. Mi lehet ennek az oka?

Való igaz. Hiába magas a látogatók száma, ha nem érik el a kívánt akciót, üzleti célt (nem töltik ki az űrlapot, nem vásárolnak, nem kérnek telefonos visszahívást stb.), akkor a céged nem érte el a kitűzött célját. Egy bannerre várhatóan a látogatók 1-2%-a kattint. Azoknak a látogatóknak a 80-90%-a, akik bannerre kattintanak, 15-20 másodpercen belül “lepattan” az oldalunkról, így például 10.000 banner megjelenést követően kb. max. 20 ügyfél konverziót tudunk elérni.

Az organikus találatok első 5 helyén a kattintási arány akár 95%-os is lehet, és a találatra kattintó embereknek csak 10-20%-át veszítjük el 15-20 másodpercen belül, a többiek 3-7 oldalt elolvasnak, így 10.000 organikus találati megjelenés esetén kb. max. 6.000 ügyfél konverziót tudunk elérni. A számokból is látható, hogy keresőoptimalizált honlappal sokkal eredményesebb online marketinget tudunk végrehajtani, mint banner kampánnyal.

Egy előző cikkünkben tárgyaltuk, hogy mi kell ahhoz, hogy célirányos elérést érjünk el, azt viszont nem tárgyaltuk, melyek azok a szövegtípusok, melyek biztos eredményeket produkálnak.

Első kérdésünk: Milyen legyen a szöveg?

Ezen a ponton öt bomba jó megoldás következik, melynek segítségével magasabb konverziót lehet elérni. Mi ezeket használjuk!

 

🔷 Irányíts!

Na persze itt nem arra kell gondolni, hogy valakit hipnotizálsz és elmondod neki, hogy viselkedjen úgy, mint egy csirke. Vagy mégis….? Tudományos tény, hogy a tudatalatti elme tudatosan reagál a parancsszavakra akár még textuális kontextusban is. Ezek a parancsszavak legyenek mindig tisztán érthetőek és egy adott dologra vonatkozzanak.

🔷 Követsz engem?

Mindig bizonyosodj meg arról, hogy a szöveged bizonyos részeiben vannak figyelemfelkeltő frázisok, amik tovább viszik az olvasót a következő bekezdésre. A frázisok között tegyél fel egy egyszerű kérdést: Követsz engem?
Természetesen ez a kérdés bárhogy máshogy is feltehető, például: Ugye milyen egyszerű? Ezek a kérdések egy szinkront hoznak létre a hirdető és a potenciális ügyfél között. Az ember ugyanis tudat alatt válaszol a kérdésekre. Ezeknek a válaszoknak igennek kell lenni. Az eladás egyik fontos szabálya, hogy a vásárló mondjon mindig igent a termékre, ez az első mondatnál el kell, hogy dőljön. Az igenek igeneket szülnek!

🔷 Motiválj!

A jó marketingszövegek lényege, hogy éreztessék az ügyféllel, fontos a véleménye a hirdető számára. Az emberek szeretik magukat fontosnak érezni, mi több; szeretik azt érezni, hogy véleményformáló erejük van: „Látod anyus, ez a fickó is megmondta, akkor csak nem vagyok én hülye!”
Az ilyen és effajta megállapítások után apus egy egész napra királynak fogja magát érezni. Ez egy nagyon egyszerű technika miatt van így, amit úgy nevezünk, hogy cold reading. Ezt a technikát legtöbb önjelölt jósunk és médiumunk használja kishazánkban is. A technika lényege, hogy a csodatevő személy általános kijelentéseket tesz, melyek legtöbb esetben mindenkire mindig igazak. „Valaki megbántott téged!” „Elveszítettél valakit, aki fontos neked!” „Nemrég szomorúnak érezted magad!” Ezek a megjegyzések általában negatívak, hogy az ember azt érezze, hogy szinkronba, vagy rapportba került az adott jósnővel, vagy nekromanta mágussal. A mágus, vagy a jósnő ekkor egyszerű kérdéseket tesz fel, amiből kitalálja a részleteket, és úgy adja el, mintha ő látná, mire te totálisan le vagy döbbenve mekkora jóstehetség. 
Egy jó marketinges is cold readingel! Könnyebb valakit akkor motiválni, ha egyetért veled. Más marketingesek úgy kerülnek veled rapport (egyetértési) állapotba, hogy elmondják neked, hogy pár évvel ezelőtt én is sikertelen voltam és utáltam a munkámat… Ismerős stratégiák? Nem vagyok meglepve, ugyanis a másik legnagyobb alapvetése a marketingnek, hogy ösztönözze az eladás, és ezt a rapport érzéssel a legegyszerűbb elérni.

🔷 Csapj le a fájdalompontokra!

Minden vásárlónak vannak fájdalompontjai. Ezek a pontok egy olyan problémacsoporthoz kapcsolódnak egy átlagember életében, amely megoldhatatlan nehézségként tornyosul az adott személy fölött. Ezek a problémák lehetnek olyan egyszerűek is, minthogy valaki nem tud cipőt kötni, de lehet olyan bonyolult is, minthogy nem tudja, hogyan működik a tartalmi SEO. Neked az a feladatod, hogy ezt a személyt kiszolgáld egyfajta pozitív segítségnyújtással a marketingedben. Hogyan csináljuk ezt? Először megszólítod a fájdalompontot egy kérdéssel. „Gondolkodtál már blog indításon, de nem tudod, hogy kezdj bele?” Ekkor minden ember, aki ezzel a problémával küzd, fel fogja kapni a fejét és jön a válasz, amit a második pontban tanultunk: „Igen”. Ekkor kerül be a horog a vízbe a beetetés után, és elmondod röviden, hogy milyen megoldást adsz a problémára. Ez felkelti a figyelmet és tuti elolvassa a marketing tartalmadat.

🔷 Ismételj!

Minél többször ismételsz meg egy adott dolgot, már-már kicsit szájbarágós stílusban, annál biztosabb, hogy az üzenetedet eljuttattad a közönségedhez. Az ismétlésre ügyelj, hogy ne szóról szóra történjen. Érdemes hagyni benne némi konzisztenciát. Egy jó ismétlés mindig kicsit át van fogalmazva, hogy a figyelmet ügyesen vonzza tovább.

Ha megtetszettek az eszközeink, melyekkel a te weboldaladat is sikeressé tehetjük, ne habozz, kérj tőlünk árajánlatot, hogy marketing szövegíróiddá avanzsáljunk! Nálunk a precízió a legnagyobb érték!

Fordulj hozzánk bizalommal!

A SEO legyen veled!