Arról az előző cikkünkben már szóltunk, hogy működik a linképítés, ám egy-két fontosabb lényegiségét erre a cikkre tartogattuk, hogy te is jobban megismerd, hogy melyek a linképítés anyagi realitásai. Ezek azok a dolgok, melynek a legtöbben szemet hunynak, mert úgy gondolják, hogy maguktól is meg tudják csinálni. Könnyű azonban a link építésben darázsfészekbe nyúlni és büntetéseket begyűjteni a Googletől.

Mielőtt bármibe belekezdenénk, kicsit ismételjük át, hogy mit is jelent a linképítés önmagában, majd evezzünk tovább az árak felé.

A tartalmi SEO-val szemben a linképítés vagy off-page SEO pont arra koncentrál, hogy a saját weboldalra mutató külső szignálokat úgy befolyásolja, hogy az oldal hitelességét növelje. Magasabb hitelességi faktorral pedig jobb helyezéseket lehet elérni.

A linképítés nem azt jelenti, hogy szétlinkelsz egy teljesítmény nélküli, mindenféle professzionalitást nélkülöző kontentet különböző közösségi média platformokon. Az első dolog, ami általában az embereknek eszébe jut a linképítésről az sajnos ez. Egy-két magát dörzsöltnek gondoló vén róka a mai napig próbál úgy megélni, hogy valós teljesítmény nincs mögötte. Linkfarmokon helyeznek el linkeket, saját linkhálózatokat építenek, de találkozni olyanokkal is, akik közösségi média linképítést értékesítenek. Ennek természetesen van egy olyan módja is, ahol tematikus külső webhelyeken helyeztetsz el linkeket, ami akár a social mediát is magában foglalja. Ezek egyébként mind-mind eredményes trükkök. 

Szeretnél velünk linkeket építeni? Hiteles vagy és úgy gondolod jók a tartalmaid? Fordulj hozzánk bizalommal!

Mindezek tükrében most azt fogjuk vizsgálni, hogy egy jól felépített off-page SEO projekt, hogyan, és milyen technikákkal lesz képes befolyásolni oldalaink láthatóságát és későbbi helyezéseit.

Mi lehet azonban a linképítés anyagi realitása?

Mennyibe kerül a linképítés, és mivel kell kalkulálni abban az esetben, ha valaki szeretne prémium linképítési szolgáltatást igénybe venni?

Egyáltalán mennyit kell szánni linképítésre a teljes marketing büdzséből?

 Ezekre a kérdésekre fogunk választ adni a cikk további részében.

A SEO optimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog. 25.000 forintból kb. 10 prémium link rendelhető, ami havi 3-4 kulcsszó 1-2 hellyel előre mozgatásához elegendő. Ez éves szinten 30-40 kulcsszó 10-20 hellyel való előre mozgatására elég. Figyelembe véve, hogy egy weboldalon sokszor legalább 80-100 termékkategória van, és ezekre mind érdemes lenne optimalizálni, érthető, ha ennél kisebb befektetéssel nem lehet eredményeket elérni.

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a weboldalad előre szeretnéd juttatni.

Nagyobb Pagerank értékű weboldalakra kihelyezett cikkek 4.000-16.000 forintba is kerülhetnek, de ezeknek jóval nagyobb a hatása is.

 

Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a webáruházad. Ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, nem a linkek számát érdemes emelni, hanem nagyobb Pagerank értékű oldalakra érdemes drágább linkeket rendelni.

A másik fontos kategória, melyet méltánytalanul hanyagoltunk el az nem más, mint az általunk biztosított különböző linképítési praktikák és a mögöttük álló ár. Ezek összességében jóval olcsóbbak, mint az eddig ismertetettek, ám meglehetősen nagy mértékben járulnak hozzá egy-egy oldal kedvezőbb helyre kerüléséhez bizonyos kulcsszavakra. 

A linképítés lényege az oldalon belül, és kívül történő hivatkozási háló kiépítése az adott weboldalra. Hadd mutassak be három stratégiát, melyet alkalmazunk annak érdekében, hogy kedvezőbb eredményeket biztosíthassunk. Ezek olyan hozzájáruló tényezők, melyekkel tisztában kell lennünk ahhoz, hogy a linképítés sikeres legyen. Jó ha ezeket te is ismered annak érdekében, hogy relevánsabb közös munkát végezzünk.

A linkek számának növekedési üteme

Fontos dolog a tervezés, ahogy az a tartalommarketing szempontjából sokszor előtérbe kerül. Egy jó tartalommarketing kezdeményezés egyik legalapvetőbb ismérve, hogy folyamatos, vagy legalábbis a folyamatosság látszatát kelti. Egy-egy ilyen hatás viszont egy fontos és igényes előtervezést von maga után. Mindig hozz létre marketing naplót, amelyben leírod a marketing terved kampányszerű időbeosztásokkal ellátva. Minél pontosabban célzol, annál komolyabban vehetőbb a kampányod.

Ugyanez vonatkozik a linkekere. Egy jól programozott kampány nem bombáz egy nap alatt szét minden közösségi oldalt linkekkel, hanem éppen ellenkezőleg. Több helyre linkel hosszabb idő alatt egy értelmes eloszlással.

A linkek számának növekedési üteme ne legyen azonnali, és pláne ne legyen túl gyors. A türelem, mint az élet számos más területén, itt is rózsát terem.

A hivatkozó domainek száma

Itt viszont mindig a több a jobb elvet követjük. Az online marketingben sokszor követjük a fordított arányosság elveit, ha a potenciális ügyfelek célzásáról van szó. Ha viszont kontentről, és különféle hivatkozási platformokról van szó ott mindig az egyenes arányú egyenletes növekedés elve a fontos.

A hivatkozó domainek és oldalak hitelessége

Azt hiszem, ez bőven magáért beszél. Csak releváns domainekről, profi tartalmakat szolgáltató webhelyekről, adekvát és hiteles oldalakról linkelj!

Záróakkordunk nem más, mint az a tanács, hogy az árak mellett mindig szemfüles szakmaisággal tájékozódj, ha linképítő céget akarsz választani, mivel túlságosan nagy a bukási potenciál abban, ha nem megfelelő ismeretek alapján tájékozódsz. Röviden, tömören. Minél több és minél relevánsabb oldal hivatkozik rád, annál sikeresebb leszel. Mi ebben tudunk neked segíteni!

Fordulj hozzánk bizalommal! 

A SEO legyen veled!