Mi a SEO, és miért olyan fontos?

Ha már idetévedtél, akkor bizonyára érdekel a keresőoptimalizálás. Lehetséges, hogy van valamiféle kontented, melyet szeretnél előkelő helyen listázni a Google-ben, vagy csupán nagyobb elérési bázist szeretnél generálni a weboldaladhoz. Mi tudunk neked segíteni! Több, mint tíz év szakértelmével segítünk neked technikailag és tartalmilag is egy olyan hálózatot létrehozni, mellyel te is az elsők közé avanzsálhatsz. 

Ebben a cikkben megmutatjuk neked, hogyan és mivel dolgozunk, valamint beszélünk egy kicsit a SEO-zás alapjairól. Első körben még ne ugorjunk, be a mély vízbe csak mártsuk meg kicsit a lábunkat a sekélyebb, langyosabb vízben.

Mi is a SEO? 

 

Az azért megvan, hogy léteznek különféle böngészők. Ugye?

Nos, ezek a böngészők különféle keresőmotorokkal futnak, és ezek listázzák a találatokat bizonyos kulcsszavakra. Ez nem egy black magic, hanem a keresőtalálatok piacának leuralása mögötti harc elsődleges technikája. Na, jó, kicsit lehet, hogy drasztikus voltam, de nagyjából erről van szó. Az online bizniszek legnagyobb része, ugyanis folyamatosan azon van, hogy megverje a versenytársakat. A SEO-val egy tisztességtelenül tisztességes előnyhöz juthatunk.

 

Érdekel hogyan? Akkor tarts velem!

Ha összesítenünk kellene minden olyan helyet, ahonnan az érdeklődők elérnek egy weboldalt, akkor az eredmény minden bizonnyal az lenne, hogy a keresőkből érkezik a weboldalakra a legtöbb látogató. Ennek az oka, hogy bár más forrásokból is származhat forgalom, mégis legtöbbször a keresőt használják a felhasználók tájékozódásra. Gondoljunk csak bele olyan szélsőséges példákba, minthogy valaki szeretne egy nyuszis rugdalózós pizsamát venni, amit látott valahol, de nem tudja, hol keresse meg, és mégis mit keres. Mit fog ez a személy először lépni? Beírja a Gugliba!

És itt jön képbe a minőségi kontent, mint a legerősebb tényező. A Google  ugyebár önmagában nem tudná kialakítani a sorrendet a felhasználók számára, így tehát szükség van rá, hogy segítsük őket. Segíthetünk megérteni, hogy mi is található a weboldalon, az vajon fontos-e a felhasználóknak, és mi egyébként hiteles forrásnak számítunk-e, mint szakértői hatalom.

Persze a Google keresőrobotjai egyre célorientáltabbnak tűnhetnek, azonban óriási korlátaik vannak. Ezen túl a SEO, mint szemléletmód segít abban, hogy olyan tartalmat készítsünk, ami valóban ki fogja elégíteni a felhasználók igényeit, és választ adhatnak a kérdéseikre.

A jó SEO-zás három technikai alapvetése a következő:
  1. technikai SEO
  2. on-page SEO (tartalmi SEO)
  3. off-page SEO (linképítés)

Mindhárom dologról külön-külön is lehetne regélni, minthogy önálló szakterületként mindhárom megállja a helyét, ám a legfontosabb dolog mégiscsak az, hogy folyamatában megértsük a SEO-zást. A technikai SEO a webfejlesztéshez, a tartalmi SEO a kontent marketinghez és szövegíráshoz, míg az off-page SEO a PR-hoz áll talán legközelebb. A különféle irányzatok között viszont akkora belső ellentmondások feszülnek, hogy ma már nincsenek receptek ezen technikák, vagy SEO áramlatok használatában. Az egyedüli recept, hogy légy egyedi és csináld úgy, ahogy számodra a legjobb. Ez egy hosszabb, vagy rövidebb ideig tartó tapasztalatgyűjtő tanulmánymunka eredménye. El nem lehet rontani, csak maximum kevesebb, vagy több sikerrel lehet gyakorolni. Csak akkor kezdj el SEOzni, ha fel vagy rá készülve, hogy holtodig tanulni fogsz.

Vizsgáljuk hát meg az előbb említett irányzatokat kicsit tüzetesebben is a teljesség abszolút igénye nélkül. 
Technikai SEO

Minden SEO stratégiának megvan az ideológiai gerince, így a Technikai SEO-zásnak is. Technikai keresőoptimalizálásnál a felhasználhatóság van a középpontban. Mondhatnánk az, hogy a technikai SEO szüli meg azokat a technikai alapfeltételeket egy webhely megfelelő működéséhez, amelyekre később épül a Tartalmi (on-page) keresőoptimalizálás, illetve a linképítés (off-page) is. A technikai oldal mindig inkább a háttér ország, melynek a felhasználók által elvárt kritériumoknak kell megfelelnie, mint hogy

  • Google-ben jelenjen meg,
  • legyen gyors,
  • feleljen meg a felhasználói igényeknek,
  • nyújtson jó felhasználói élményt.

És akkor most ugrik a majom a vízbe, vagy ahogyan mondani szokták következzen a fekete leves. Egy jó technikai SEO-nak úgy kell mindezeket produkálnia, hogy közben mondhatni akármilyen eszközről böngészve, gyakorlatilag akármilyen internetkapcsolat mellett képes legyen hozni eme kívánalmakat.

Azt azért mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ma már jellemzően minden projekt technikai SEO elemzésekkel indul. Meg kell ugyanis győződni mindenkinek arról, hogy az adott webhely legyen képes ellátni az alapfunkcióit. Ha ezen a téren valami nem megfelelően működik, akkor minden további keresőoptimalizálás tevékenység (akár tartalmi SEO, akár linképítés) bizonytalan alapokon nyugszik. Ez képes újabb korlátokat állítani, mind a tartalmi SEO-zás, mind pedig a felhasználói élmény felé. Arról nem is beszélve, hogy ha az adott webhely például egy blognak ad otthont, akkor a dinamikus weboldal minden egyes fejlesztésénél (blogbejegyzések írása) jelentős méretű falakba tud ütközni az ember.

Tartalmi SEO

A tartalmi vagy on-page SEO a saját weboldalunk tartalmainak optimalizálása. Nem összekeverendő az on-site SEO-val, ami a tartalmi és a technikai SEO alapvetéseit ötvözi úgy, hogy a keresőoptimalizált kontent kerül a középpontba. Hasonló tehát, de mégis egy leheletnyi különbséget jelöl, hiszen a technikai részre éppen akkora hangsúly kerül. Abban az esetben viszont, ha tartalmi SEO-ról beszélünk, láthatjuk, mint ahogy a nevében is benne van, hogy tartalmat optimalizálunk. Értelemszerűen ezt tudjuk legkönnyebben befolyásolni. Épp ezért érdemes ezt nagyon jól csinálni, és a benne rejlő lehetőségeket lehetőségekhez mérten csúcsra járatni.

Tágabban vett értelemben ez azt is jelenti, hogy ezzel a passzív marketing stratégiával kell igazából a legtöbbet foglalkozni, és nem illik félvállról venni. Vegyük csak a praktikai alapvetéseket górcső alá. Adott egy jól felSEOzott oldal, amely képes passzívan a Google keresésekből rengeteg érdeklődőt a webhelyünkre vonzani, akik később érdeklődőből vásárlókká konvertálódnak. Ez a weboldal SEO nélkül csak aktív munka árán juttatható egyről a kettőre. Ha meggyőztelek miért is olyan fontos ez, nézzük meg a praktikai részleteket.

On-page SEO esetében egy megfelelő kulcsszókutatás követően olyan tartalmi elemekre kell odafigyelni, mint

  • a tartalom címe,
  • az URL,
  • a tartalom szövege (bekezdések és a szöveg),
  • a képek (elnevezés és alternatív szöveg),
  • a meta adatok (meta cím és meta leírás).

 

Linképítés

A tartalmi SEO-val szemben egy újabb, kissé bonyolultabbnak tűnő és valljuk be, kissé ingoványosabb talajra tévedhetünk, amikor a linképítést vizsgáljuk. Gondolkodtál már valaha arra, hogy bárcsak több forrás mutatna a te weboldaladra, hogy növelje hitelességét? 

Nos, a linképítés pont ezt csinálja!

A linképítés vagy off-page SEO bizony pont arra koncentrál, hogy a saját weboldalra mutató külső linkeket úgy rendezze, hogy az oldal hitelességét növeljék. Magasabb hitelességi faktorral pedig jobb helyezéseket lehet elérni a keresési listákon. Egyszerű ugye?

Mielőtt viszont elbíznád magad, nézzük meg az érme másik oldalát!

A linképítés nem azt jelenti, hogy szétlinkelsz egy teljesítmény nélküli, mindenféle professzionalitást nélkülöző kontentet különböző közösségi média platformokon. Az első dolog, ami általában az embereknek eszébe jut a linképítésről az sajnos ez. Egy-két magát dörzsöltnek gondoló vén róka a mai napig próbál úgy megélni, hogy valós teljesítmény nincs mögötte. Linkfarmokon helyeznek el linkeket, saját linkhálózatokat építenek, de találkozni olyanokkal is, akik közösségi média linképítést értékesítenek. Na, ehhez mekkora arc kell már! Mondjam még, hogy ez mennyiben aknázza alá az oldal hitelességét, vagy magadtól is összeraktad?

Mi teszi tehát a sikeres keresőoptimalizálást?

Igényes tartalom, és jól megkonstruált PR és marketing tervek. Nem viccelek! Hozz létre magadnak marketing terveket, ahol egy dokumentumon belül egy havi lebontásban helyet adsz mindannak a külső és belső SEO fogásnak, amely az oldaladat előkelő helyre emeli a keresési listában. Tartsd magad ehhez a listához, és ne feledd, mindig legyen igényes kontented!

SEO-ra fel!