Tartalommarketing stratégiák

Előző cikkeinkben már láthattad milyen jellegű és milyen mélységű trükkök, praktikák és eszközök vannak jelen az online marketing egyre táguló piacán. Ebben a cikkben olyan tartalommarketing stratégiákat osztunk meg veled, melynek segítségével még egy doboz bűzösen gőzölgő rohadt hagymát is el tudsz adni, mint tuti ajánlat.

Sokan hajlamosak vagyunk úgy tekinteni a keresőoptimalizálásra, mint egy mágiára, mely segít minket abban, hogy az igénket minél több emberhez eljuttassuk. Ez azonban távolabb már nem is állhatna a valóságtól.

A keresőoptimalizálás egy marketing eszköz, és mint olyannak az egyedüli célja ennek is az eladások maximalizálása. 

Az egyedüli különbség más marketing stratégiákkal szemben az, hogy itt a tartalmakat úgy alkotjuk meg, hogy a keresőmotorok számára optimális tartalmakat biztosítsanak a minél előkelőbb helyen történő rangsorolás érdekében.

Ebben a cikkben tovább fogjuk folytatni azokat az elméleti vizsgálódásokat, melyek segítségével egy keresőoptimalizált szöveg bajnok kulcsszavakat felhasználva még működőképesebbé tehető és még több eladást bátorít a weboldalunkat látogatók számára.

Ehhez az egyik társtudományt a pszichológiát fogjuk használni.

 

Hogyan kapcsolódik a marketinghez a pszichológia?

Míg a pszichológiai ismereteket gyakran alkalmazzák a mentális egészségi problémák felmérésére és kezelésére, az az emberi tevékenység számos területén is problémákat érinti és megoldja. Számos számlán a pszichológia végső soron a társadalom javát szolgálja.

A pszichológusok többsége valamilyen terápiás szerepet vállal, klinikai, tanácsadási vagy iskolai környezetben. Sokan tudományos kutatást végeznek a mentális folyamatokkal és viselkedéssel kapcsolatos témák széles skálájával, és jellemzően az egyetemi pszichológiai osztályokban dolgoznak, vagy más tudományos környezetben (pl. Orvosi iskolákban, kórházakban) tanítanak.

Néhányan ipari és szervezeti környezetben, vagy más területeken alkalmazzák, mint például az emberi fejlődés és az öregedés, a sport, az egészségügy és a média, valamint a törvényszéki vizsgálatok és a jog egyéb aspektusai. Ezen hosszú és végeláthatatlan lista végén helyezkedik el a marketing, ami számunkra nagyon is releváns.

 

Milyen felhasználhatósági felületei vannak a pszichológiának?

Tekintsünk két különböző helyzetet az alábbiak alapján.

A széldzseki eredeti ára 6000 Ft. Két különböző módja van az eladásnak:

  • a széldzseki ára 6000Ft
  • a széldzseki ára most 50% kedvezménnyel 7000Ft

Melyiket lennél hajlandóbb megvenni, ha 20 percet vezettél volna a boltig?

Ez az adaptált példát Kahneman és Tversky (1984) tanulmányára alapoztam. Az általuk megállapított végkonklúzió alapján elmondható, hogy a válaszadók 68%-a hajlandó megvásárolni a drágább áron a kabátot, míg csak 29%-a volt hajlandó megvásárolni olcsóbban. Lehet, hogy nem jöttek rá arra, hogy a leárazással igazából drágábban veszik meg a terméket.

Ez különösen jól használható az e-kereskedelemben.

A lényeg az, hogy a fogyasztók relatív értelemben, nem abszolút értelemben gondolkodnak a nyereségről és veszteségről. Más szóval, százalékban, nem forintban gondolkodnak. Az 50%-os kedvezmény nagyobb arányú pénzmegtakarításhoz vezet, mintha a termékért alap árán adnának egy ezressel többet. Mivel nem tudják, milyen stratégiával dolgozik az eladó, így a leárazás mindig vonzónak tűnhet.

Az értékesítési helyek és marketing üzenetek megjelenésekor ügyelj arra, hogy ezt vedd figyelembe! Gondolj az üzenetek megfogalmazásának vonzóbb módjaira – még akkor is, ha az üzenetek ugyanazt írják le, vagy akár többet!

 

Hassunk az ügyfeleink érzékelésére!

 

Látás

A látás először azért jön, mert valószínűleg a legfontosabb és leghatékonyabb érvényű számunkra. A látás által fogalmazzuk meg, hogy valamire szükségünk van-e, avagy nincs. A látás játsza a legnagyobb szerepet a vizualizáció kialakításában. Mindenki többnek akar látszani, mint ami. Ennek az érzésnek felkeltése érdekében mindig hozzunk létre egy olyan marketing üzenetet, ami vizuális. Ha írásban akarunk valamit leírni, alkalmazzuk a szinesztéziát, amit később ismertetek.

 

Hallás

Weboldalunk főoldalán megjeleníthetünk akár egy videoklippet a nap slágere rovatban, a lassú, klasszikus hangzású, vagy finom lounge zene tudat alatt sokkal nagyobb összegű vásárlásokat ösztönöz. Egy nagyobb márkaboltban nem véletlen, hogy mindig az ilyen típusú zenék szólnak. A gyors zene sokkal gyorsabb vásárlást ösztönöz, míg a hangos zene riaszt.

 

Szaglás

Ezen érzékszervünk főleg nagyobb áruházakban és szupermarketekben csalható meg a legkönnyebben. Friss illatok, mint például a frissen kisült kenyér illata nagymértékben befolyásolja a vásárlás felé mutatott pozitív hozzáállást. Nagyobb és sokkal impulzívabb vásárlást ösztönöz, és kivált az emberekben egy exkluzivitás élményt. Ugyanez mondható el a friss virágillatról a nagy bevásárló központok előterében, illetve a friss légfrissítő parfüm illatról drágább márkaboltokban. Egy olyan boltban, ahol füstölt húsokat, vagy savanyúságot árulnak az illat az agyra már-már olyan erővel hat, hogy az érdeklődők megéheznek az adott élelmiszerekre. 

 

Szinesztézia

A legfontosabb és egyben legokosabb dolog, amit e-kereskedelmi szempontból az ember tehet, hogy szinesztéziát használ. A termékeket a vizuális megjelenés mellett egy jól megírt marketing szöveggel úgy építi, hogy valamilyen illatot köt össze, egy konkrét élménnyel.

 

A keresőmarketing ügynökségek képzett szövegírói bámulatos pontossággal és precízióval elemzik az általad írt szövegeket is (akár a saját kulcsszavaidra is). Ha nem vagy biztos abban, hogy a szöveg, amit írtál eléri a kívánt hatást, akkor keress meg minket bizalommal, és segítünk neked abban, hogy a te weboldalad is sokkal előkelőbb helyen jelenjen meg a Google találati listáin több kulcsszóra.