Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a dropshipping webáruházak üzemeltetése. Ezek éppen olyan elven működő webáruházak, mint bármelyik másik. Megjegyzendő, hogy a termékeket viszonteladói rendszeren keresztül juttatják el. Keresőoptimalizálási szempontból egy webáruház éppen olyan nehezen fenntartható online vállalkozás, mint bármi más, azonban ebben a cikkben azt fogjuk fejtegetni, hogy milyen a jó kersőoptimalizálás webáruházakra, valamint a keresőoptimalizálás árairól is szó lesz, és webáruházat létrehozni kívánó érdeklődők számára bemutatunk egy remek lehetőséget, mellyel kiegészítjük a SEO profilunkat.

Egy technikai apróság a webáruház SEO kapcsán:

Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat is készíteni.

Miért fontosak a kategória leírások?

A kategória leírások azok a szövegek, amelyek egy-egy termékkategória oldalára kerülnek a webáruházba. Gyakran találkozom olyan problémával, hogy webáruházban általános kulcsszavakra nem a kategória, hanem egy-egy termék jelenik meg.

Például egy szerszám webáruházban az „elektromos fűnyíró” kulcsszóra nem az elektromos fűnyíró kategória jelenik meg, hanem egy konkrét termék. Ezzel az a gond, hogy a termék oldalát nem érdemes linkelni, hiszen a termék egy idő után „kifut” nem szerezhető be a gyártótól vagy forgalmazótól. Az új termék pedig másik oldalon fog bejönni.

Fontos: A fenti probléma általában akkor fordul elő, ha egy terméknek részletes leírása van, a kategóriában viszont semmi szöveg nincs, ezért a Google nem értékeli azt.

Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat nem szabad másolni más webáruházakból vagy a forgalmazó oldaláról, mert ezt a Google bünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is megbünteti a Google.

A termék és kategória leírásokat Te is megírhatod, ha van ebben valamennyi gyakorlatod, és van időd rá. A szövegíráshoz tudok segítséget, irányelveket adni.

Szövegírást több cég és szövegíró vállal, általában 1 Ft/betűtől akár 5 Ft/betűig terjed az ára. Én a szöveg bonyolultságától függően általában 3-4 forintért vállalok szövegírást.

SEO szövegírás

A fenti díjszabásokkal és szöveghosszokkal számolva egy-egy cikk megírása az oldaladra hossztól és minőségtől függően 2.000 Ft-tól akár 25.000 forintba is kerülhet. (Vannak olyan partnereim, akik örömmel fizetnek ki akár 20.000 forintot egy jól sikerült marketing cikkért. Ezek ugyanis nagymértékben javítják a konverziót, vagyis a látogatók nagyobb része rendeli meg a szolgáltatást vagy terméket.)

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a webáruházadba. A feltöltés során be kell állítani a SEO optimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, Title tag, meta leírás, stb.). Ennek is van költsége.

 Átlagban 5000-10.000 Ft cikkenkénti költséggel számolhatsz. Ebben már benne lehet a megírás, feltöltés, SEO optimalizálás. Ha lehetőséged van, kérj hosszabb szöveget, és válassz profibb szövegírót.

A keresőoptimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog. Sok cégvezető szeretné ezt a költséget megspórolni azzal, hogy saját maga épít linkeket, vagy olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendel. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon, könnyen elérheted vele, hogy a honlapod a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról.

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a honlapod előre szeretnéd juttatni.

A mi cégünk lassan 350 portált üzemeltet, és 15 alkalmazottal írja folyamatosan a PR cikkek szövegeit. Az elmúlt 3 évben több mint 3000 cikket írtak meg, és ugyanennyi linket hoztak létre az ügyfeleim weboldalaira.

Amennyiben még nincs webáruházad, de gondolkodtál azon, hogy indítanál engedd meg, hogy egy remek ajánlattal éljünk!

Egy olyan applikációt szeretnék neked bemutatni, mellyel könnyen hozhatsz létre termékleírásokat és árazást a termékeidhez online, és nem kell annyiszor fizetned érte, mint a Shopify.com esetében, melyet napjainkban a webáruházak többsége használ.

Az applikáció neve WooCommerce. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy eCommerce webáruház bővítmény a Wordresshez. Amiért nagyon jó az nem más, mint hogy könnyen kezelhető, áttekinthető és SEO szempontból egy igazi mennyország. 

Azt nem mondom, hogy nem létezik másik webáruház megoldás WordPress alatt. Viszont azt igen, hogy a WooCommerce rendszert próbáltam több honlapon, és összesítve az előnyöket és hátrányokat számomra ez a rendszer az, amit kivétel nélkül ajánlani tudok bárkinek, aki új webáruház üzemeltetésébe kezd, vagy a régit szeretné megújítani. Van azért néhány kivétel, de erről majd a cikk végén.

Először hadd tisztázzam azt, hogy mi is pontosan a WooCommerce. Ez egy teljesen ingyenesen letölthető WordPress bővítmény. A letöltését, telepítését tekintve pontosan úgy viselkedik, mint bármelyik másik plugin, az eredmény azonban egy komplett, azonnal hadba fogható, teljes mértékben ingyenesen üzemeltethető webáruház megoldás. Vagyis egy ingyenes, könnyen telepíthető WordPress motorra egy ingyenes, könnyen telepíthető WooCommerce bővítmény azonnal a kezedbe ad egy működőképes webáruházat. Sőt, a WooCommerce saját honlapja szerint jelenleg ez a felállás van a világon fellelhető webáruházak 24%-a mögött, vagyis azzal nincs probléma, hogy használják-e mások.

Maga a WooCommerce üzleti modell egyébként az – csak hogy tisztázzuk az elején, honnan jön a fejlesztőknek a pénz – hogy a webáruház modul ingyenes. Bárki azonnal elkezdhet az interneten árulni a saját webáruházában, tényleg teljesen ingyenesen bármilyen összeg kifizetése nélkül. Viszont rengeteg olyan kiegészítő modul vásárolható meg pénzért, amelyekre egy kifinomultabb üzemeltetésű webáruház esetében szükség lehet. Ilyen például az a modul, amikor több termékből össze lehet állítani egy készletet (pl. két pizzatányér plusz egy pizzavágó egy szettbe), amit külön termékként lehet forgalmazni. De az árak nem elszálltak, ez az említett extra pl. egyszeri 49 dollárért megvásárolható (amiért egy éven keresztül kapsz frissítéseket is).

Összességében mi a WooCommercere szavaztunk, hiszen SEO szempontból roppant mód meg voltunk vele elégedve és egy könnyen alakítható felületet biztosít. Amennyiben szeretnéd segítségünket igénybe venni webáruházad keresőoptimalizálásához, úgy fordulj hozzánk bizalommal!

A SEO legyen veled!